سرخط خبرهاسیاسی

استناد «نتانیاهو» به اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

«بنیامین نتانیاهو» بر ادامه «روند تدریجی» عادی سازی روابط با جهان عرب تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، در آغاز جلسه هفتگی هیئت دولت به اظهارات «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین، درباره دوستی با اسرائیل استناد کرد.

خالد بن احمد آل خلیفه در حاشیه نشست منامه برای بررسی ابعاد اقتصادی طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» گفته بود که «اسرائیل کشوری در خاورمیانه و بخشی از میراث منطقه ای ماست و مردم اسرائیل در میان ما جای دارند و باید مردم اسرائیل باور کنند که کشورهایی هستند که می خواهند صلح پا بگیرد و فلسطینیان را به صلح تشویق می کنند».

براساس ویدئوی منتشرشده از جلسه هیئت دولت، نتانیاهو در آغاز جلسه این اظهارات وزیر امور خارجه بحرین را عینا از روی متن مکتوب می خواند.

نتانیاهو در ادامه این جلسه که اولین جلسه هیئت دولت پس از برگزاری نشست منامه است تأکید کرد که اسرائیل روابط خود را به صورت تدریجی با کشورهای عربی عادی می کند و افزود که این عادی سازی روابط «نتیجه مستقیم سیاست ما برای تبدیل اسرائیل به قدرت رو به رشد منطقه ای و جهانی است».

او از تشکیلات خودگردان فلسطین بابت تحریم این نشست انتقاد کرد و گفت که از رفتار این تشکیلات معلوم می شود که «آنها می خواهند به هر قیمتی که شده به نزاع ادامه دهند حتی اگر این از حساب مردم فلسطین باشد».

نتانیاهو افزود که این کاری نیست که برای رسیدن به صلح انجام شود و تأکید کرد: «دربرابر، ما به تلاشمان برای تقویت روابط با کشورهای عربی ادامه خواهیم داد و این به نفع همه است».

نشست منامه هفته گذشته بدون حضور رسمی فلسطین و اسرائیل برگزار شد. ازجانب اسرائیل نمایندگان بخش خصوصی که پیش تر مسئولیت های حکومتی داشته اند در این نشست حضور داشتند.

منبع
سی ان ان عربیسی ان ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا