سرخط خبرها

4 کشته و 21 زخمی غیر نظامی در حملات اسرائیل به سوریه

دولت سوریه اعلام کرد که در حمله اسرائیل به پایگاه های نظامی در اطراف دمشق و حمص 4 غیر نظامی کشته و 21 تن زخمی شده اند.

میدل ایست نیوز: دولت سوریه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به پایگاه‌های نظامی سوریه در نزدیکی دمشق و حمص حمله هوایی کرده‌ و در پی آن «دست‌کم چهار غیرنظامی کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از ارتش آن کشور گزارش داده موشک‌ها از آسمان لبنان شلیک شده‌اند و پدافند هوایی به حملات واکنش نشان داده‌است.

همزمان «رویترز» خبر داد که از یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل در مورد حملات پرسیده و او گفته «ما در مورد این گزارش‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم».

اسرائیل در سال‌های اخیر «صدها بار» به اهدافی که معمولا اهداف «ایرانی-سوری» می نامد حمله کرده است.

این حملات از نیروهای ایرانی و نیروهای مسلح مورد حمایت تهران مانند حزب‌الله لبنان، تا کاروان‌ها و زرادخانه‌های تسلیحات و دیگر مواضع نظامی را هدف قرار داده‌اند. اسرائیل مسئولیت برخی از این حملات را به‌طور رسمی پذیرفته‌ است.

خبرگزاری دولت سوریه گفته پایگاه‌ها در حمص و در نزدیکی دمشق هدف قرار گرفته‌اند و انفجار نزدیک دمشق «آسیب‌های مادی» برجای گذاشته و ۲۱ غیرنظامی «به‌دلیل شکستن شیشه‌ها» زخمی شده‌اند.

اما شبکه دولتی الاخباریه گفته «چهار غیرنظامی از جمله یک کودک» در حمله به «صحنایا» کشته شده‌اند.

همزمان، شبکه «صوت العاصمه» خبر داد که لشکر یکم ارتش سوریه در اطراف منطقه کسوه هدف سه بمباران هوایی که احتمالا ازجانب اسرائیل بوده قرار گرفته است.

این شبکه افزوده که حملات مشابهی تیپ 91 در اطراف منطقه عرطوز را هدف قرار داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا