سرخط خبرهاسیاسی

چراغ سبز آیت الله سیستانی به عبدالمهدی برای بازسازی ساختار حشد الشعبی

منابع آگاه سیاسی به «العرب» خبر دادند که آیت الله سیستانی با ارسال پیام هایی به نخست وزیر عراق از اقدامات خارج از کنترل نیروهای حشد الشعبی ابراز نگرانی کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «العرب» چاپ لندن با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه سیاسی در بغداد خبر داد که دستور العمل نخست وزیر عراق درباره بازسازی ساختار نیروهای حشد الشعبی به خواست آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعه، صادر شده است.

به گفته این منابع آیت الله سیستانی با ارسال پیغام هایی به نخست وزیر عراق از فعالیت های خارج از کنترل نیروهای حشد الشعبی درصورت درگیری نزاع میان ایران و امریکا ابراز نگرانی کرده است.

این منابع افزوده اند که عبدالمهدی پیش از صدور این دستور العمل با «سید مقتدی صدر» و «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی، مشورت کرده است.

آیت الله سیستانی و برخی از رهبران سیاسی عراق از اینکه نیروهای حشد الشعبی پای عراق را به درگیری احتمالی نظامی میان ایران و امریکا بازکنند نگران اند.

ناظران تأکید کرده اند که حمایت آیت الله سیستانی از این طرح می توان ضامن اجرای موفق آن و تبدیل نیروهای حشد الشعبی به بخشی از نیروهای مسلح عراق باشد.

علاوه بر آن، نیروهای فرماندهان شاخص حشد الشعبی و همچنین ایالات متحده و نیروهای سیاسی سنی و کرد از این تصمیم استقبال کرده اند و همه اینها می تواند ابزارهای مناسبی برای عبدالمهدی در راستای موفقیت در اجرای این طرح باشد.

همچنین بخوانید:

چراغ سبز آیت الله سیستانی به عبدالمهدی برای بازسازی ساختار حشد الشعبی

تکمیل کابینه عراق و اصلاح ساختار حشد الشعبی… پیغام های ایران به امریکا؟

 

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا