سیاسی

کانال اسرائیلی ادعا کرد: ایران و امریکا در اربیل مذاکرات محرمانه‌ای برگزار کردند

کانال اسرائیلی اعلام کرد که هیات‌های ایرانی و امریکایی، مذاکرات و رایزنی‌های محرمانه‌ای را در اقلیم کردستان عراق برگزار کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: کانال اسرائیلی اعلام کرد که هیات‌های ایرانی و امریکایی، مذاکرات و رایزنی‌های محرمانه‌ای را در اقلیم کردستان عراق برگزار کرده‌اند.

کانال i24 news اسرائیل تصریح کرد که هیاتی ایرانی به ریاست نوه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در هتلی در شهر اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق با مقامات امریکایی دیدار کرده؛ این دیدار در تاریخ پنجم ژوئیه جاری در روز جمعه صورت گرفته است.

منابع آگاه با این شرط که نامی از آنها برده نشود، در گفت‌وگو با کانال اسرائیلی اعلام کردند: «هیاتی از مقامات سعودی هم در همان هتل اقامت داشتند اما پس از آغاز مذاکرات میان هیات‌های ایرانی و امریکایی به مکانی دیگر انتقال داده شدند.»

به گفته منابع مذکور، هیات ایرانی از «حسن خامنه‌ای»، نوه آیت‌الله خامنه‌ای،شماری از فرماندهان سپاه پاسداران ایران و ایرج مسجدی سفیر این کشور در عراق و شخصیت‌های دیگر تشکیل می شد.

منابع آگاه نتوانستند جزئیات بیشتری از این مذاکرات و نتائج آن به دست آورند.

تنش موجود میان ایالات متحده امریکا و ایران در پی بازگشت تحریم‌های اعمالی واشنگتن علیه تهران در پی خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای و ساقط شدن پهپاد جاسوسی امریکا توسط سپاه پاسداران ایران به طرز چسم‌گیری افزایش یافته است.

منبع
اسپتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا