سرخط خبرهاسیاسی

دیوان وقف شیعی عراق: حمله به محل اقامت رئیس دیوان، توسط عناصر خودسر انجام گرفت

دیوان وقف شیعی عراق در بیانیه اعلام کرد که حمله به محل اقامت علاء الموسوی، رئیس این دیوان از سوی گروه مسلح خودسر انجام شده است.

میدل ایست نیوز: دیوان وقف شیعی عراق درخصوص «هجوم» صورت گرفته به دار الضیافه آستان حسینی در بغداد که «علاء الموسوی»، رئیس دیوان و شماری از مدیران این مجموعه در آن سکونت دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.

دیوان مذکور در بیانیه خود، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت رئیس این دیوان را تکذیب کرد.

«علی یوده الربیعی»، مدیر رسانه‌ای و روابط عمومی دیوان وقف شیعی در این بیانیه‌ اعلام کرد: «اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها درباره بازداشت الموسوی غیردقیق و نادرست است و ما از رسانه‌ها می خواهیم پیش از انتشار خبر از سلامت و دقت آن اطمینان حاصل کنند.»

در ادامه بیانیه دیوان وقف شیعی آمده است: «عصر دیروز چهارشنبه برابر با 10ژوئیه، گروهی از افراد مسلح نامعلوم و نقابدار به دار الضیافه که رئیس دیوان وقف شیعی در آن ساکن بود، یورش بردند و با تعرض به محافظان و مصادره اسلحه آنان بدون اینکه تیراندازی رخ بدهد از محل عقب‌نشینی کردند.

در پایان ضمن تاکید بر سلامت کامل علاء الموسوی و حضور وی در شهر نجف اشرف، اعلام می کنیم که وظیفه دولت و نهادهای امنیتی این است که امنیت همه شهروندان، ادارات دولتی و کارمندان موجود در آن را در برابر تعرض گروه‌های مسلح خودسر تامین کند.»

پیشتر برخی رسانه‌ها از بازداشت علاء الموسوی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق از سوی نیروهای امنیتی خبر داده بود.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا