سرخط خبرهاسیاسی

موگرینی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حکیم در بغداد: اروپا درباره «ماجراجویی‌های خطرناک» در خاورمیانه هشدار می دهد

«فدریکا موگرینی» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه عراق بر حمایت اتحادیه اروپا از تلاش های عراق برای کاهش تنش ایران و امریکا تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فدریکا موگرینی»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بغداد نسبت به «ماجراجویی‌های خطرناک» در خاورمیانه هشدار داد.
موگرینی که در کنفرانس مطبوعاتی با «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق در بغداد شرکت کرده بود گفت که اتحادیه اروپا کاملا از تلاش‌های عراق برای کاهش تنش‌های رو به رشد میان ایران و ایالات متحده آمریکا پشتیانی می کند زیرا این تنش می تواند پیامدهایی برای همه طرف‌ها در منطقه داشته باشد.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت که اتحادیه اروپا قدردان و حامی سیاست عراق برای داشتن روابط خوب با تمام همسایگانش است.
موگرینی در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت: «جناب وزیر و من در گفتگوهایمان درباره افزایش تنش ها اطراف عراق و پیش از هر چیز نیاز به پرهیز از افزایش تنشها و پرهیز از هر گونه محاسبه اشتباه، صحبت کردیم. مسئله‌ای که می تواند پیامدهای بسیار خطرناکی نخست برای عراق و همچنین فراتر از عراق در پی داشته باشد.»

فدریکو موگرینی همچنین در جریان دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت که اتحادیه اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری کنفرانسی میان ایران و کشورهای سنی حامی آمریکا در منطقه مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی حمایت می کند.

او گفت که تجربه اروپا این است که حتی در دشوارترین زمانها هم بهتر است بنشینیم و صحبت کنیم تا اینکه به دنبال کشف راههای ناشناخته‌ای باشیم که می تواند برای همه خطرناک باشد.

الحکیم هم در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که تسهیل در صدور روادید شینگن برای شهروندان عراقی و ازسر گیری پروازها میان کشورهای اتحادیه اروپا به عراق به صورت طبیعی از محورهای مذاکراتش با موگرینی بوده است.

او همچنین بر ضرورت ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران کنونی میان ایران و امریکا و نیز راه حل سیاسی در سوریه تأکید کرد.

فدریکا موگرینی در سفر خود به بغداد با رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار کرد.

منبع
الیومیورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا