سرخط خبرهاسیاسی

مستند الجزیره: استفاده بحرین از القاعده برای ترور مخالفان و جاسوسی علیه ایران + فیلم

این مستند با ارائه مدرک نشان داده که این عملیات با نظارت و دخالت شخص پادشاه بحرین انجام یافته است.

میدل ایست نیوز: شبکه الجزیره با پخش مستندی از همکاری دستگاه امنیت بحرین با برخی افراد چهره های گروه  تروریستی القاعده برای ترور شیعیان مخالف حکومت بحرین خبر داد.

مستند الجزیره که روز یکشنبه (14 ژوئیه) از شبکه الجزیره پخش شد از برنامه ای خبر داد که زیر نظر سه مقام بلندپایه دستگاه امنیت ملی بحرین، «عدنان الظاعن»، «محمد الهزیم»، «احمد الشروقی» اجرا شد و شامل تهیه لیستی از شیعیان مخالف حکومت بحرین در رأس آنان «عبدالوهاب حسین» که هم اکنون در حبس ابد به سر می برد و همکاری با القاعده برای ترور آنها می شود.

مستند الجزیره نشان داده که حکومت بحرین به این منظور «محمد صالح»، از سران القاعده را به کار گرفته بود و پادشاه بحرین شخصا از عربستان خواست که صالح را که در عربستان زندانی شده بود آزاد کند.

براساس این مستند، صالح پس از آنکه از زندان آزاد شد، سلاح های در اختیار وی گذاشته شد تا برنامه ترور این چهره های شیعه را اجرا کند.

این مستند با پخش فایل های صوتی محرمانه ای همراه بود که برای اولین بار منتشر می شد ازجمله اعترافات «هشام هلال البلوشی» که در آن تأکید می کند در سال 2006 ازطرف بحرین برای فعالیت جاسوسی در ایران به کار گرفته شده است. هشام البلوشی رئیس گروه «انصار الفرقان» بود که شاخه ای از القاعده بود که علیه حکومت ایران فعالیت می کرد و در سال 2015 در ایران کشته شد.

ویدیو ترجمه شده

در ادامه بخش ترجمه شده مرتبط با ایران مستند را مشاهده می کنید

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا