سرخط خبرهاسیاسی

ناپدید شدن یک نفتکش از دو روز پیش در تنگه هرمز/امارات: نفتکش ناپدید شده، اماراتی نبوده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس از ناپدید شدن نفتکش اماراتی به هنگام عبور از تنگه هرمز در شامگاه شنبه هفته جاری در میانه نگرانی‌ها از سرنوشت آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: الخلیج آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ناپدید شدن یک نفتکش اماراتی به هنگام عبور از تنگه هرمز در شامگاه شنبه هفته جاری خبر داد.

این خبرگزاری با اعلام این که ناپدید شدن این نفتکش باعث نگرانی شده است، افزود: «نفتکش اماراتی که “ریا” نام دارد، پیش از ناپدید شدن در حال عبور از تنگه هرمز بوده است و هنوز از سرنوشت این کشتی که با پرچم پاناما در حال حرکت بود، اطلاعاتی در دست نیست.»

البته شبکه العربیه به نقل از یک مقام مسئول اماراتی، خبر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس را درباره مفقود شدن یک نفتکش اماراتی در تنگه هرمز، رد کرد.

این مسئول اماراتی گفته است: «نفتکش مفقود شده در تملک یا خدمت امارات نیست و پیام امدادخواهی هم ارسال نکرده است.»

در همین رابطه، ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که در رابطه با ناپدید شدن این نفتکش کوچک که 58 متر طول دارد، در درون آب‌های سرزمینی ایران، تحقیقاتی انجام می دهد.

در پی افزایش بی سابقه تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه تهران، سرنگونی پهپاد امریکایی در حریم هوایی ایران و نیز توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق به دست نیروی دریایی بریتانیا، تنش موجود در منطقه خلیج به شدت رو به افزایش است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا