سیاسی

آغاز استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکایی در عربستان

منابع نظامی خبر داده اند که اعزام نیروهای آمریکایی به پایگاه هوایی امیر سلمان از ماه گذشته میلادی آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: ارتش ایالات متحده استقرار صدها سرباز و هواپیما و سامانه دفاعی خود در پایگاه هوایی «امیر سلطان» در جنوب ریاض را آغاز کرد.

یک روز پس از اعلام موافقت ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، با حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عربستان «برای تقویت همکاری مشترک جهت دفاع از امنیت و ثبات منطقه و تضمین صلح در آن»، منابع خبری از آغاز استقرار نیروهای امریکایی در عربستان خبر دادند.

شبکه امریکایی «ان بی سی» با انتشار گزارشی مدعی شد که ارسال نیروها و تجهیزات آمریکایی به پایگاه امیر سلطان از ژوئن گذشته آغاز شده است.

این شبکه در گزارش خود افزود که در حال حاضر بیش از 500 سرباز آمریکایی در این پایگاه حضور دارند و در هفته های آینده هواپیماهای جنگی و سامانه های دفاع موشکی نیز در این پایگاه مستقر خواهند شد.

براساس این گزارش عربستان سعودی پذیرفته که بخشی از هزینه های مالی حضور آمریکا را بپردازد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز جمعه اعلام کرد که «مایکل اسپر»، سرپرست وزارت دفاع امریکا، با انتقال تجهیزات و نیروی انسانی به عربستان موافقت کرده است.

این تحولات پس از چند هفته تنش میان ایران و آمریکا در منطقه خلیج رخ داده است. تنش هایی که باعث نگرانی از درگرفتن جنگ در منطقه شده است، هرچند ایران و امریکا و عربستان تأکید کرده اند که به دنبال جنگ نیستند.

امریکا در 26 اوت 2003 پایگاه نظامی امیر سلطان را تخلیه کرد. این پایگاه نظامی نقش مهمی در استراتژی منطقه ای واشنگتن داشت و در برهه ای شمار سربازان امریکایی مستقر در آن به 60 هزار تن رسید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا