سیاسی

ارتش اسرائیل ده‌ها خانه فلسطینی‌ها را در شرق بیت المقدس ویران کرد

مقامات فلسطینی خواستار دخالت جامعه جهانی برای توقف ویران کردن خانه فلسطینی ها توسط ارتش اسرائیل شدند.

میدل ایست نیوز: نیروهای ارتش و یگان مرزبانی اسرائیل با ورود به شرق اورشلیم و بخشی از منطقه تحت اختیار حکومت خودگردان فلسطینی، اقدام به ویران کردن ده‌ها ساختمان‌ مسکونی کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، این عملیات از بامداد دوشنبه (22 ژوئیه) شروع شده و منطقه اصلی عملیات، خانه‌های تازه‌ ساخته شده در منطقه «وادی حمص» در نزدیکی جداره مرزی میان اسرائیل با کرانه باختری است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند این خانه‌ها در نزدیکی امتداد جداره مرزی احداث شده و کار نیروهای امنیتی را در رصد منطقه و تعقیب احتمالی خرابکاران احتمالی دشوار می‌کند.

دیوان عالی اسرائیل به تازگی درخواست فلسطینیان را برای جلوگیری از ویرانی خانه‌ها رد کرد و موضع دولت اسرائیل را که به لزوم تامین امنیت اشاره داشت، پذیرفت.

حکم دیوان عالی زمینه را برای آغاز عملیات تخریب خانه‌ها در حومه جنوب شرقی اورشلیم هموار کرده است.

«گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در همین زمینه گفته است «تروریست‌ها»، از جمله کسانی کمربند انتحاری به خود می‌بندند، ممکن است خود را در میان شهروندان غیرنظامی پنهان کنند.

در همین حال، به نوشته وبسایت خبری اسرائیلی والا، تخریب خانه‌های فلسطینیان در مناطق موسوم به «ای» و «بی» در کرانه باختری از سوی اسرائیل، «غیر عادی» است.

بیست تن از فلسطینیانی که زندگی در خانه‌های تازه خود را آغاز کرده بودند، به نقاط دیگر انتقال یافتند. ۳۵۰ تن دیگر از صاحبان سایر خانه‌ها که هنوز تکمیل نشده‌اند، هنوز برای زندگی به این منطقه نیامده بودند.

عملیات تخریب با درگیری نسبی میان همسایگان فلسطینی با نیروهای اسرائیلی همراه شده است.

«حسین الشیخ»، مسئول امور شهروندان فلسطینی در حکومت خودگردانی، اقدام اسرائیل را «مجرمانه» نامید و خواهان مداخله جامعه جهانی شد.

مقامات نهادهای سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای از این اقدام ابراز «تاسف» و از تداوم این عملیات ابراز نگرانی کردند.

منبع
رادیو فردا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا