سرخط خبرهاسیاسی

حمله انصارالله یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای یمنی پایگاه هوایی ملک خالد در نزدیکی خمیس مشیط در منطقه عسیر‌ در جنوب غرب عربستان سعودی را با پهپاد قاصف-2 هدف حمله گسترده قرار است.

میدل ایست نیوز: «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «نیروهای یمنی پایگاه هوایی ملک خالد در نزدیکی خمیس مشیط در منطقه عسیر‌ در جنوب غرب عربستان سعودی را با پهپاد قاصف-2 هدف حمله گسترده قرار است.»

وی افزود: «این اقدام در واکنش به 23 حمله هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی طی 24 ساعت گذشته صورت گرفته است. این حمله رادارها و مواضع نظامی این پایگاه هوایی را مورد حمله قرار داده است.»

انصارالله یمن در ماه‌های اخیر به غیر از موشک‌های بالستیک، با پهپاد نیز برخی مناطق عربستان سعودی را مورد هدف قرار داده اند.

ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی عربستان سعودی در تاریخ 26 مارس 2015 برای مقابله با پیشروی انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن عملیاتی با عنوان «طوفان قاطع» را آغاز کردند.

این عملیات در 21 آوریل 2015 پایان یافته و عملیات دیگری به نام «بازگشت امید» از سوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی آغاز شد.

منبع
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا