سرخط خبرها

تماس تلفنی «مایک پومپئو» با «مسرور بارزانی»

وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی با رئیس دولت ایالتی کردستان عراق روابط دوجانبه و روند حل اختلافات میان بغداد و اربیل را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در تماس تلفنی با «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، آغاز به کار دولتش را به وی تبریک گفت و بر روابط دوستانه ایالات متحده و اقلیم کردستان تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، در این تماس تلفنی که روز سه شنبه (23 ژوئیه) برقرار شد، بارزانی درباره سفر خود به بغداد و تعهدش به همکاری با نخست وزیر عراق برای حل همه اختلافات مربوط به امنیت و مناطق مورد مناقشه و بودجه و نفت و گاز توضیحاتی داد و تأکید کرد که روحیه مثبتی در بغداد برای حل اختلافات با رعایت حقوق و مسئولیت های طرفین براساس قانون اساسی دیده می شود.

پومپئو از این روند حل اختلافات میان بغداد و اربیل استقبال و تأکید کرد که در این باره با بغداد و اربیل در تماس خواهد بود.

در این تماس تلفنی همچنین اهمیت ادامه کمک های امنیتی و اقتصادی ایالات متحده به اقلیم کردستان در راستای توافق نامه چارچوب استراتژیک میان امریکا و عراق بررسی شد و طرفین بر ادامه هماهنگی بغداد و واشنگتن و اربیل در مبارزه با تروریسم توافق کردند.

بارزانی همچنین روند اصلاحات در اقلیم کردستان و رسیدگی به وضعیت آوارگان در کردستان را با پومپئو بررسی کرد و وزیر خارجه امریکا تأکید کرد که این موضوع را شخصا پیگیری می کند.

قرار است دور تازه ای از مذاکرات بغداد و اربیل برای حل اختلافات از هفته جاری با سفر هیئتی از دولت ایالتی کردستان به بغداد آغاز شود.

روز دوشنبه (22 ژوئیه) کمیسیون نفت عراق از تشکیل کمیته ای مشترک برای تعیین سازوکار پرداخت روزانه 250 هزار بشکه نفت از اقلیم به دولت مرکزی خبر داد.

منبع
دولت اقلیم کردستان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا