سرخط خبرهاسیاسی

پادشاه اردن رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور را تغییر داد

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با اعلام بازنشستگی سرلشکر محمود فریحات، سرلشکر یوسف الحنیطی را به عنوان جانشین وی در ریاست بر ستادکل نیروهای مسلح منصوب کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با اعلام بازنشستگی سرلشکر محمود فریحات، سرلشکر یوسف الحنیطی را به عنوان جانشین وی در ریاست بر ستادکل نیروهای مسلح منصوب کرد.

این تغییر در بالاترین جایگاه نظامی به صورت سریع و ناگهانی صورت گرفت و هنوز علل مستقیم آن روشن نیست، تغییر مذکور در حالی صورت گرفت که پیش‌بینی می شد سرلشکر فریحات به عنوان وزیر دفاع جدید اردن در کابینه بعدی به ایفای مسئولیت بپردازد.

به گفته کارشناسان امور نظامی، این نخستین بار در تاریخ اردن و نهادهای نظامی این کشور است که فرمانده نیروی هوایی به عنوان رئیس ستادکل نیروهای مسلح منصوب می شود، این تغییرات موجب کنار گذاشته شدن شماری از مقامات عالی رتبه نظامی اردن می شود که پیشتر با فریحات همکاری داشتند.

اطلاعات به بیرون درز کرده حاکی از آن است که این تغییرات به احتمال زیاد فرماندهی نیروهای ژاندارمری را هم شامل خواهد شد.

فریحات منصب ریاست بر ستادکل نیروهای مسلح اردن را از سال 2016 میلادی برعهده داشت.

دیوان پادشاهی اردن بدون اینکه علت بازنشستگی سرلشکر فریحات را اعلام کند، این خبر را تایید و انتصاب سرلشکر یوسف الحنیطی، فرمانده نیروی هوایی ارتش را به سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا