سیاسی

بیش از 40 کشته و زخمی با اکثریت ایرانی در حمله هواپیمای ناشناس به پایگاه نظامی حشد الشعبی/ مقام عراقی: از اساس دروغ است

منابع آگاه مدعی شده اند که در این حمله یک مقر تجمع نیروهای بسیج ایران که عازم سوریه بودند هدف قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: یک مقام امنیتی عراقی مدعی کشته شدن حدود 40 مسلح از نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و نیروهای حشد الشعبی در پی حمله هواپیمای ناشناس به پایگاهی نظامی در استان دیالی در شمال شرق بغداد خبر داد.

یک افسر نظامی با درجه سرهنگی که نخواسته نامش فاش شود به پایگاه «العین» گفت که این حمله بامداد روز یکشنبه در پایگاه ابومنتظر المحمداوی که در اختیار نیروهای حشد الشعبی است و پیش تر به نام اردوگاه اشرف، میزبان گروه «مجاهدین خلق» ایران بود صورت گرفته است.

این منبع گفته که براساس اطلاعات اولیه این حمله دو مرکز درون این پایگاه را هدف قرار داده که یکی انبار موشک بوده و دیگری محل تجمع شماری از سربازان حشد و افسرانی از سپاه ایران و حزب الله لبنان و در آن حدود 40 مسلح کشته و مجروح شدن ده ها نفر را باعث شده است.

به گفته این منبع اکثر کشته شدگان از نیروهای ایرانی بوده اند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع دیگری تأکید کرد که این پایگاه در حال حاضر از اصلی ترین مراکز حشد الشعبی و مستشاران ایرانی آنهاست و مدیریت آن را گروه بدر به فرماندهی «هادی العامری» بر عهده دارد.

این منابع تأکید کرده اند که در این حمله تجمع نیروهای بسیج ایران که اخیرا وارد عراق شده بودند تا از این کشور به سوریه بروند هدف قرار گرفته و چند افسر بلندپایه سپاه و حزب الله لبنان در میان آنها بوده است.

در همین رابطه، «صادق الحسینی»، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی، در گفت وگو با «بغداد الیوم» گفت که این خبر که در شبکه های اجتماعی سروصدای زیادی کرده کاملا بی اساس است.

او گفت که همه آنچه در این گزارش ها آمده دروغ است و هیچ حمله نظامی ای صورت نگرفته است. وی افزود که این یازدهمین دروغی است که در ماه ژوئیه برای ضربه زدن به صحنه امنیتی کشور و فریب افکار عمومی مطرح شده است.

پیش از این در 19 ژوئیه نیز گفته شد که یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق هدف حمله هواپیمایی ناشناس قرار گرفته است. دولت عراق و کمیته تحقیق و تفحص حشد الشعبی تأکید کرد که این حادثه نتیجه حمله نبوده بلکه نتیجه انفجار در انبار مهمات این پایگاه بوده است. با این همه بسیاری رسانه ها این حمله را کار اسرائیل دانستند و مقامات اسرائیلی هم تلویحا این موضوع را تأیید کردند. گفته شد که در این حمله یک فرمانده سپاه پاسداران ایران نیز جان باخته است.

منبع
العین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا