سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر درباره بحران‌های منطقه و مساله فلسطین

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار و درخصوص تحولات منطقه و مساله فلسطین با وی به بحث و رایزنی پرداخت.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و بر اهمیت حمایت از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک عربی و یکپارچه‌سازی مواضع در قبال چالش‌هایی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند، تاکید کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از دیوان پادشاهی اردن، مساله فلسطین و بیت القمدس اشغالی در صدر مذاکرات طرفین قرار داشت، دو طرف بر لزوم تحقق صلح عادلانه و دائمی میان فلسطین و اسرائیل و نیز حمایت از ملت فلسطین در دست یافتن به حقوق مشروع خود در برپایی کشوری مستقل به پایتختی بیت المقدس شرقی طبق مرزهای سال 1967 میلادی تاکید کردند.

سران اردن و مصر همچنین مخالفت خود را با اقدامات اسرائیل در اراضی فلسطینی که منجر به ویران شدن ده‌ها خانه مردم فلسطین شد، اعلام کردند.

ملک عبدالله دوم و السیسی در این دیدار درباره تحولات مربوط به بحران سوریه و لزوم افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل و فصل بحران مذکور در راستای صیانت از یکپارچگی این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف در پایان بر تداوم همکاری‌ها برای تقویت همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور اشاره کرده و بر لزوم انجام تلاش‌ها برای دستیابی به راهکارهای سیاسی برای بحران‌های منطقه و مبارزه با تروریسم در چارچوب راهبردی جامع تاکید کردند.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز در سفری کوتاه وارد قاهره شد، وی پس از مصر به تونس سفر خواهد کرد.

منبع
اسپتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا