سیاسی

امریکا، وزیر خارجه ایران را تحریم کرد/ظریف:آیا حقیقت اینقدر دردناک است؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران خبر داد، بر اساس این تصمیم، دارایی‌های احتمالی وزیر خارجه ایران بلوکه شده و شهروندان و نهادهای امریکایی از انجام معاملات مالی با وی منع می شوند.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این تصمیم امریکا در پیامی توییتری اعلام کرد: «دلیل اصلی ایالات متحده برای قرار دادن من در لیست تحریم ها این است که من سخنگوی اصلی ایران در جهان هستم. آیا حقیقت اینقدر دردناک است؟ از آنجا که من هیچ دارایی یا منفعتی در خارج از ایران ندارم این تحریم بر من یا خانواده‌ام هیچ اثری ندارد. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای پیاده کردن اهداف و برنامه‌های‌تان قلمداد می‌کنید.»

در همین رابطه، «عباس موسوی»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: «اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها ظریف را در سیاست ایران کاره‌ای نمی‌دانند اما با نابخردی محض دست به تحریم او می‌زنند. آمریکایی‌ها از منطق دکتر ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.»

در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا، ظریف سخنگوی اصلی نظام ایران در سرتاسر جهان توصیف شده است. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ظریف را به بکارگیری شبکه‌های اجتماعی به منظور تبلیغات و انتشار اطلاعات نادرست متهم کرده است.

منبع
سایت وزارت امور خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا