سرخط خبرها

جواب منفی سران کشورهای عربی به پیشنهاد «کوشنر» درباره برگزاری کنفرانس بین المللی «معامله قرن»

مقامات چند کشور عربی به کوشنر گفته اند که حضورشان در هر کنفرانسی درباره صلح با اسرائیل مشروط به حضور فلسطینیان است.

میدل ایست نیوز: یک منبع حاضر در مذاکرات «جارد کوشنر» با مقامات عربی خبر داد که سران چند کشور عربی به کوشنر گفته اند که حضورشان در هر کنفرانسی که موضوع آن «معامله قرن» باشد مشروط به حضور فلسطین است.

جارد کوشنر از هفته گذشته در سفر به کشورهای منطقه با سران اسرائیل، اردن، مصر، امارات، عمان، مغرب دیدار و راه های پیشبرد طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» را بررسی کرد.

پیش از این روزنامه اسرائیلی «یدیعوت اخرونوت» خبر داده بود که یکی از مسائلی که در دستور کار کوشنر قرار دارد برگزاری کنفرانسی در کمپ دیوید برای پرده برداشتن از «معامله قرن» تا پیش از انتخابات اسرائیل در سپتامبر 2019 است.

یک منبع آگاه به «ایندیپندنت عربی» گفت که سران چند کشور عربی تأکید کرده اند که حاضر نیستند در کنفرانسی حاضر شوند که پیش از انتخابات اسرائیل برگزار شود و در آن «بنیامین نتانیاهو» در مقام نخست وزیر اسرائیل حضور پیدا کند و افزوده اند که دولت دست راستی اسرائیل که هیچ کمکی به راه حل سیاسی و اجرای قطع نامه های بین المللی نکرده وقتی در وضعیت انتقالی هم باشد قابل مذاکره نیست.

این منبع افزوده که سران چند کشور عربی به کوشنر گفته اند که در کنفرانسی که قرار باشد در آن موضوع صلح میان فلسطین و اسرائیل برگزار شود اما بدون حضور فلسطین برگزار شود حاضر نخواهند شد.

این در حالی است که بسیاری ناظران معتقدند تکاپوی امریکا برای برگزاری این کنفرانس تا پیش از انتخابات اسرائیل با هدف حمایت از نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات است.

پیش از این اعلان طرح معامله قرن به پس از عید فطر و سپس به پس از عید قربان موکول شد و اکنون زمزمه هایی از تعویق مجدد آن تا پس از انتخابات اسرائیل به گوش می رسد.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا