سیاسی

«دبکا»: ولیعهد عربستان با جدیت درحال بررسی پیشنهاد مذاکرات با ایران است

پایگاه اسرائیلی «دبکا» تأکید کرد که ولیعهد عربستان با جدیت در حال بررسی پیشنهاد ایران برای مذاکره و توافق درباره مسائل منطقه ای است.

میدل ایست نیوز: پایگاه اسرائیلی «دبکا» از تماس های محرمانه عربستان و امارات با ایران برای بررسی امنیت کشتیرانی در خلیج خبر داد.

این پایگاه که نزدیک به دستگاه امنیت اسرائیل شمرده می شود به نقل از منابع اختصاصی خود خبر داد که امارات و عربستان به این نتیجه رسیده اند که سیاست «دونالد ترامپ» در قبال ایران با اهداف ریاض و ابوظبی یکی نیست.

یک مقام اماراتی که نخواسته نامش فاش شود به «دبکا» گفته که اگر امریکا در پی مذاکره با ایران است، عربستان و امارات برای پیوستن به ائتلاف برای حفظ امنیت تنگه هرمز دلیلی نمی بینند.

منابع امنیتی به این پایگاه گفته اند که در مذاکرات هفته گذشته هیئت امنیتی اماراتی در تهران دیدگاه های دو کشور درباره مسائل منطقه به صورت بی سابقه به یکدیگر نزدیک شده است و امارات با عقب نشینی از برخی مواضعش در یمن آنها را به نیروهای انصار الله (حوثی) واگذار کرده است.

به گفته این منابع، این تحولات ایران را تشویق کرده که در پی برقراری تماس با ولیعهد عربستان سعودی نیز برآید تا مذاکرات سازنده ای را با عربستان نیز آغاز کند.

این منابع گفته اند که «محمد بن سلمان» با جدیت در حال بررسی پیشنهاد آغاز مذاکرات ایران و عربستان است.

همزمان با این تحولات، «انور قرقاش» طی توئیتی تأکید کرد که عربستان و امارات با یکدیگر درباره استراتژی مرحله آینده در یمن و در قبال ایران توافق کرده اند و دستور العمل آنها درقبال ایران کنش سیاسی و خودداری از هرگونه درگیری خواهد بود.

امروز (شنبه 3 اوت) نیز گروه انصار الله یمن اعلام کرد که به علت تغییر ملموس در سیاست های امارات حملات به خاک امارات را به حالت تعلیق درمی آورد.

پیش از این «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در سفر به عراق خواستار مذاکره مستقیم کشورهای منطقه برای حل مسائل منطقه شده بود.

منبع
دبکا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا