سرخط خبرها

هشدار دستگاه امنیت عراق: داعش درحال آموزش به زنان انتحاری است

رئیس یگان امنیتی شاهین در عراق هشدار داد که داعش در استراتژی تازه خود تلاش می کند که از نیروهای انتحاری زن استفاده کند.

میدل ایست نیوز: یگان امنیتی شاهین (الصقور) در عراق نسبت به یارگیری گروه تروریستی داعش از زنان برای انجام عملیات انتحاری هشدار داد.

«ابوعلی البصری»، رئیس این یگان امنیتی، در گفت وگو با روزنامه «الصباح» چاپ بغداد تأکید کرد که گروه داعش یکی از سرسخت ترین گروه هایی تروریستی در جهان است که توانسته با استفاده از زنان حجم فعالیت های تروریستی خود را گسترش دهد.

او افزوده که داعش اخیر در سوریه و تونس و همچنین در زمان آزادسازی موصل ازچنگ داعش از تروریست های زن استفاده کرده است.

البصری خطر انجام عملیات انتحاری و تروریستی توسط زنان در دل شهرها را خطری بسیار مهم خواند و تأکید کرد که «ابوبکر البغدادی»، رهبر داعش، اخیرا مشارکت زنان در عملیات داعش را «واجب» اعلام کرده است.

او در این مصاحبه اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد که داعش در حال آموزش فعالیت های تروریستی به زنان در مناطق دورافتاده سوریه است.

وی ادامه داد که این گروه برخی از نیروهای خود را که اکثرشان زن هستند پیش از کودتای سودان به این کشور منتقل کرده است و احتمالا بعدتر به نقاط دیگری در آفریقا منتقل خواهند شد.

او افزود که حضور گسترده تروریست ها در اردوگاه الهول در منطقه حسکه سوریه هم راه را برای ورود تروریست ها به ترکیه و از آنجا به عراق باز کرده است هرچند بسیاری از آنها توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت امنیتی نیروهای امریکایی برخوردارند دستگیر شدند.

رئیس یگان شاهین تأکید کرد که داعش سعی می کند با تکرار الگوی خود در امریکا و چند کشور دیگر فعالیت های خود را در کشورهای خارج از منطقه آغاز کند و افزود که برخی از نشانه های فعالیت های داعش در اروپا و آفریقا و آسیای شرقی دیده می شود.

او همچنین خبر داد که دستگاه امنیت عراق اطلاعات مهمی درباره چهره ها و برنامه های تروریست های خارجی داعش که به کشورهایشان بازگشته اند در اختیار کشورهای خارجی قرار داده است و این به خنثاشدن چندین عملیات ازجمله در ترکیه و استرالیا و چند کشور دیگر انجامیده است.

رئیس یگان شاهین در بخش دیگری از این مصاحبه خبر داد که دستگاه امنیت عراق توانسته به حلقه پیرامونی «ابوبکر البغدادی» نفوذ کند.

او گفت که این یگان توانسته کسانی از حلقه پیرامونی البغدادی را به کار بگیرد و به اطلاعات مهمی درباره نقشه ها و برنامه های او دست یابد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا