اقتصادیسرخط خبرها

اختصاص بیش از یک میلیارد دینار از سوی عراق برای افتتاح مجدد گذرگاه القائم با سوریه

شورای استانداری الانبار عراق از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دینار برای حمایت از تلاش‌ها به منظور افتتاح مجدد گذرگاه مرزی القائم در غرب این استان و همرز با سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: شورای استانداری الانبار عراق از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دینار برای حمایت از تلاش‌ها به منظور افتتاح مجدد گذرگاه مرزی القائم در غرب این استان و هم مرز با سوریه خبر داد.

«محمد الدلیمی»، عضو شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز تصریح کرد:«دولت محلی الانبار از همه تلاش‌ها در راستای منافع این استان حمایت می کند.»

وی تاکید کرد باز افتتاح گذرگاه مذکور در ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران و ورود کالاهای سوری به استان و نیز بازگشت فعالیت‌های تجارتی میان دو کشور نقش‌آفرین خواهد بود.

الدلیمی افزود: ثبات وضعیت امنیتی در همه شهرهای استان الانبار و نیز تامین امنیت تمام راه‌های منتهی به گذرگاه القائم در تصمیم‌گیری دولت‌ مرکزی عراق و دولت محلی در افتتاح گذرگاه مذکور دخیل بوده است.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در ماه ژانویه سال 2019 میلادی دستور افتتاح گذرگاه مرزی القائم با سوریه را صادر کرد. دو کشور عراق و سوریه 615 کیلومتر مرز مشترک دارند.

مقامات سوری چندین بار از دولت‌های عراق خواسته اند تا گذرگاه مرزی القائم را مجددا افتتاح کنند، گذرگاه مرزی البوکمال سوریه در نقطه مقابل گذرگاه القائم قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا