اقتصادیسرخط خبرها

صندوق بین المللی پول: حجم ذخایر ارزی عراق به 65 میلیارد دلار رسیده است

صندوق بین المللی پول از عراق خواست که هزینه های خود را کنترل کند و یارانه برق را کاهش دهد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین المللی پول از دولت عراق خواست که هزینه های تأمین انرژی برق را کاهش دهد و دست به اصلاح کامل نظام بانکی کشور بزند.

بانک مرکزی عراق با انتشار گزارش چهارمین نشست مشورتی با شورای اجرایی صندوق بین المللی پول از عراق خواست که از امنیت پیش آمده در کشور و افزایش قیمت نفت بیشترین استفاده را برای اجرای سیاست های اصلاحی ببرد.

این صندوق با تأکید بر افزایش 27 درصدی هزینه های دولت عراق در سال 2019، خواستار کاهش یارانه به بخش برق و کنترل هزینه های دولت در این بخش و حمایت از بخش های آسیب پذیر در عملیات کنترل هزینه ها شد.

در گزارش این صندوق همچنین تأکید شده که حجم ذخیره ارزی عراق در سال 2018 به 65 میلیارد دلار رسیده است و درآمدهای دولت هم به علت بالا رفتن قیمت نفت بیشتر شده اما عملیات بازسازی و سرمایه گذاری های عمومی بسیار کند پیش می رود.

در این گزارش پیش بینی شده که کسری بودجه عراق در سال 2019 به 4 درصد تولید ناخالص داخلی برسد و ذخایر ارزی عراق نیز در این سال کاهش یابد.

صندوق بین المللی پول همچنین تأکید کرده که دولت باید به اصلاح فراگیر و کامل نظام بانک های دولت و تقویت نظارت بر آنها و افزایش فعالیت های واسطه ای بانک ها دست بزند.

منبع
بانک مرکزی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا