سرخط خبرها

وزرای خارجه عراق ـ اردن ـ مصر بر ضرورت حمایت از روند بازسازی عراق تأکید کردند

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای رسمی مذاکرات و تفاهمات نشست سه جانبه عراق ـ اردن ـ مصر را تشریح کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای رسمی درباره نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق ـ اردن ـ مصر در بغداد نتایج این نشست را سازنده و مثبت اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق که یکشنبه شب (4 اوت) منتشر شده آمده که در این نشست تقویت همکاری های مشترک و حمایت از تعامل مشترک عربی براساس تفاهمات و مشارکت های متنوع در عرصه های سیاسی و امنیتی و انرژی و صنعتی و تجاری و مسکن بررسی شده است.

در این بیانیه آمده که حاضران در این نشست بر حمایت از عراق در روند بازسازی و تقویت سرمایه گذاری در این کشور و افزایش مبادلات تجاری و تقویت بخش انرژی و مناطق مشترک صنعتی و همکاری فرهنگی و نیز مبارزه با تروریسم و حمایت از عراق در نابودی کامل گروه تروریستی داعش تأکید کرده اند.

این بیانیه افزوده که حاضران بر تشکیل جلسات هیئت پیگیری توافقات نشست سه جانبه و هماهنگی در عرصه اقتصادی و توسعه و سیاسی و امنیتی و فرهنگی تأکید کرده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق تأکید شده که در این نشست به مسائل منطقه ای و بین المللی که بر منافع عالی سه کشور تأثیر دارد نیز پرداخته شده و حاضران بر اهمیت هماهنگی در مواضع جهت رسیدن به راه حل های فراگیر و پایان دادن به بحران های کنونی منطقه به خصوص در مسئله فلسطین، سوریه، لیبی و یمن تأکید کرده اند.

«محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق در نشست مطبوعاتی مشترک با همتایان مصری و اردنی خود نیز تأکید کرد که موضع عراق همواره حمایت از راه حل های سیاسی و افزایش مشورت هاست.

او گفت که این موضع برآمده از وضعیت بی ثبات منطقه است که مایه نگرانی است و باعث تنش در سراسر منطقه شده است.

الحکیم هدف از این نشست را پیگیری نشست نخست وزیر عراق و پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر در قاهره دانست.

نشست سه جانبه سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر؛ ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن؛ و محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه در بغداد برگزار شد.

منبع
وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا