اجتماعیسیاسی

انتقاد نماینده مرجعیت در کربلا نسبت به فساد و مشکلات موجود در عراق

«سید احمد الصافی»، نماینده مرجعیت تشیع در خطبه نماز جمعه، با طرح سوالاتی نسبت به وضعیت کشور و فساد موجود در آن انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: «سید احمد الصافی»، نماینده مرجعیت عالقیدر تشیع در خطبه نماز جمعه که از صحن مطهر حسینی ایراد می کرد، با طرح سوالاتی نسبت به وضعیت کشور و فساد موجود در آن، انتقاد کرد.

الصافی تصریح کرد: «ما سوالاتی درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داریم که سوالاتی مشروع است اما به گوش کسانی که می توانند به این مشکلات ترتیب اثر دهند، نمی رسد. این سوالات دربردارنده رنج و دردهایی است که مطمئنا درست نیست لاینحل باقی بماند و نیازمند افرادی است که این مشکلات را مرتفع سازد.»

وی با بیان اینکه، این سوالات، مطالبات و خواسته‌های ملت است که نیازمند پاسخ‌گویی مسئولان امر است، اظهار داشت: «اموال کشور با این آمار و ارقام درشت، کجا رفته است؟ چرا درد و رنج ملت عراق ادامه دارد؟هر روز از اخبار مربوط به فساد و آمار و ارقام کلان آن می شنویم.آیا چشم‌انداز و سقف زمانی برای حل این مشکلات وجود دارد؟ آیا وقت آن فرا نرسیده است که پیش پا افتاده ترین حقوق ملت تامین شود؟»

نماینده مرجعیت با اشاره به خستگی مردم و قصد برخی برای ترک کشور، گفت: «کشور از هر سو دچار مشکلاتی است و همه تنها به نظاره نشسته اند. مرجعیت سالهاست خواهان مبارزه با فساد است اما تاکنون هیچ دستاوری در این باره حاصل نشده است.»

الصافی در پایان به بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیز به وضعیت کشاوزی عراق اشاره کرد و گفت: «کشاورزی در عراق نابود شده و کشوری که روزی به سرسبزی شهره بود اکنون به کشوری بیابانی تبدیل شده است.»

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا