سیاسی

حمله ائتلاف عربستان به یکی از مواضع جدایی طلبان/ «العربیه»: عقب نشینی جدایی طلبان آغاز شد

شبکه «العربیه» در خبر فوری اعلام کرد که نیروهای شورای انتقالی جنوب عقب نشینی از مواضعشان در عدن را آغاز کرده اند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نظامی عربستان برای جنگ در یمن اعلام کرد که منطقه ای در عدن را که تهدیدی از جانب جدایی طلبان شورای انتقالی جنوب یمن بوده هدف حملات خود قرار داده است.

در بیانیه ائتلاف نظامی آمده که این نخستین عملیات از این نوع است و اگر جدایی طلبان به بیانیه آتش بس در عدن بی توجهی کنند این عملیات ادامه خواهد یافت.

در بیانیه ائتلاف آمده که عناصر شورای انتقالی جنوب هنوز برای عقب نشینی فوری از مواضعی در عدن که به زور گرفته اند فرصت دارند.

پیش از این ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی تا ساعت یک بامداد یکشنبه به نيروهاي شورای انتقالی فرصت داده بود که تیراندازی را متوقف و از مواضع خود در عدن فورا عقب نشینی کنند.

ائتلاف نظامی عربستان رسما از اعضاي شورای انتقالی جنوب یمن خواسته بود که پس از آتش بس و عقب نشینی از مواضع خود در عدن برای گفت وگو و حل اختلافات به عربستان بروند.

پس از آن شورای انتقالی اعلام کرد که به این فراخوان عربستان سعودی پاسخ مثبت می دهد.

«نزار هیثم»، سخنگوی رسمی شورای انتقالی جنوب یمن با صدور بیانیه ای کوتاه موافقت این شورا با فراخوان عربستان را اعلام کرد.

یک مقام آگاه در ائتلاف نظامی عربستان به «العربیه» گفت که بیانیه شورای انتقالی گامی مثبت است اما کافی نیست و باید با عقب نشینی از همه مواضعشان در عدن همراه شود.

دقایقی پیش (ساعت 7 و نیم به وقت مکه) «العربیه» در خبری فوری به نقل از یک مسئول در ائتلاف نظامی برای جنگ در یمن از آغاز عقب نشینی نیروهای شورای انتقالی از مواضعشان در عدن خبر داد.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا