سرخط خبرها

واکنش امارات به شورش متحدانش در عدن

وزیر امور خارجه امارات خواستار حفظ آرامش و گفت وگوی مسئولانه در «این مرحله حساس» شد.

میدل ایست نیوز: «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات، در واکنش به حمله جدایی طلبان شورای انتقالی جنوب به ساختمان های حکومتی در عدن، خواستار حفظ آرامش و خودداری از ایجاد تنش و حفظ امنیت و سلامت شهروندان شد.

او طی اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر یمن خواستار تمرکز همه نیروها بر «جبهه اصلی» یعنی جنگ با نیروهای انصار الله (حوثی) شد و از همگان خواست که برای گفت وگوی مسئولانه و جدی جهت پایان دادن به اختلافات در «این مرحله حساس» پیشقدم شوند.

وزیر امور خارجه امارات تأکید کرد که نماینده سازمان ملل باید فشارهایی خود را برای توقف درگیری ها در عدن افزایش دهد و افزود که امارات از هر اقدامی برای آرام کردن اوضاع حمایت می کند.

«محمد الحضرمی»، وزیر امور خارجه دولت «عبدربه منصور هادی» در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امارات، تأکید کرد که آنچه در عدن رخ داد «انقلاب شورای انتقالی مورد حمایت عربستان بر دولت مشروع یمن و مخالفت آشکار و صریح با اهداف اصلی ائتلاف نظامی» بود.

الحضرمی مسئولیت این حوادث را متوجه شورای انتقالی و حکومت امارات متحده عربی دانست و از امارات خواست که حمایت های مالی و نظامی خود از این «گروه های شورشی» را قطع کند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا