سرخط خبرهاسیاسی

اسکای پرس: برکناری «عادل عبدالمهدی» در انتظار موافقت مرجعیت دینی است

منابع رسانه‌ای عراق از وجود تحرکاتی در بالاترین سطوح دینی برای آمادگی با هر گونه وضعیت ناگهانی خبر دادند که نیازمند تغییر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور است.

میدل ایست نیوز: منابع رسانه‌ای عراق از وجود تحرکاتی در بالاترین سطوح دینی برای آمادگی با هر گونه وضعیت ناگهانی خبر دادند که نیازمند تغییر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور است.

اسکای پرس به نقل از رسانه‌های محلی عراقی مدعی شد که تماس‌هایی میان «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر و «سید محمد رضا سیستانی» فرزند آیت الله سید علی سیستانی و دیگر گروه‌های سیاسی و در راس آنها جریان حکمت ملی به منظور انتخاب مناسب‌ترین نامزد برای جانشینی عادل عبدالمهدی برقرار شده است.

بر اساس اخباری که به بیرون درز کرده و هیچ گروه سیاسی درباره آن به اظهارنظر نپرداخته، مساله برکناری عبدالمهدی پس از ناکامی وی در بسیاری از پرونده‌های حائز اهمیت و ادامه کار وی در انتظار نظر قطعی مرجعیت است.

دولت فعلی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی با حمایت مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، هادی عامری، رئیس ائتلاف فتح و مقتدی صدر، رهبر ائتلاف سائرون بر سر کار آمده است. اغلب وزرای عبدالمهدی مورد حمایت این سه جریان هستند و حتی نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، رهبر حزب الدعوه و نخست وزیر اسبق نیز در این دولت وزیر دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا