سرخط خبرهاسیاسی

آیت الله خامنه ای در دیدار با فرستاده رهبر انصارالله: عربستان و امارات در پی تجزیه یمن هستند

هیئتی از جنبش انصارالله یمن در دیدار با آیت الله خامنه ای نامه «عبدالملک الحوثی» را به وی تحویل داد.

میدل ایست نیوز: هیأتی از جنبش انصارالله یمن (حوثی) در دیدار با آیت‌الله «علی خامنه‌ای»، رهبر ایران، نامه «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله را به وی تحویل داد.

رهبر ایران در این دیدار «از ایمان، ایستادگی، هوشمندی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده» تمجید کرد.

او کشته شدن «ابراهیم بدرالدین الحوثی» برادر رهبر گروه انصار الله را «شهادت» خواند و آن را به وی و هیئت یمنی حاضر «تبریک و تسلیت» گفت و افزود: «مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و با روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان داده‌اند، آینده خوبی را در پیش دارند و به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید».

وی با تأکید بر اینکه سعودی‌ها و اماراتی‌ها و حامیان آنها که «مرتکب جنایات بزرگی» در یمن شده‌اند، قطعاً به نتیجه نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: آنها به‌دنبال تجزیه یمن هستند که باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد و از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی حمایت کرد» و افزود که حفظ یکپارچگی یمن نیازمند گفت وگو میان نیروهای یمنی است.

رهبر ایران بی تفاوتی دنیای غرب را در قبال جنایاتی که در یمن و فلسطین رخ می‌دهد، یک نمونه از واقعیات دنیای امروز برشمرد و افزود که باید با این قدرتهای جنایتکار، با قدرت ایمان و مقاومت و اتکاء به نصرت الهی، مواجه شد و تنها راه همین است.

او ضمن اعلام حمایت از مجاهدت زنان و مردان مؤمن و مقاوم یمن، از هیأت یمنی خواستند، سلام وی را به «برادر مجاهد و عزیز، سیدعبدالملک بدرالدین» و همچنین ملت مؤمن و مقاوم یمن برساند.

در ابتدای این دیدار محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم عبدالملک بدرالدین، رهبر جنبش انصارالله و همه مجاهدان و رزمندگان یمنی خطاب به رهبر ایران گفت: «ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام (ص) و ولایت امیرالمومنین (ع) می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم مظلوم یمن را ادامه خط امام خمینی (ره) و مایه برکت و بسیار روحیه بخش می دانیم».

وی با تأکید بر اینکه مواضع رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم یمن، یک موضع دینی و اعتقادی است گفت: «مردم یمن که در شرایط بسیار سختی بسر می‌برند با دست خالی اما با ایمان و ثبات قدم در مقابل تجاوز هفده دولت ایستاده‌اند و به شما قول می‌دهیم که ملت یمن منسجم و همچون یَد واحد به استقامت و ایستادگی خود در مقابل تجاوز ظلم، تا پیروزی کامل ادامه خواهند داد».

منبع
پایگاه رهبر ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا