سرخط خبرها

وزارت امور خارجه فرانسه: گزارش ها درباره محاکمه غیرعادلانه داعشی های فرانسوی بی اساس است

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای گزارش کمیسر سازمان ملل درباره محاکمه غیر عادلانه داعشی های فرانسوی را «مبتنی بر حدسیات» خواند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه فرانسه ضمن تأکید بر استقلال و حاکمیت ارضی عراق اتهام عراق به محاکمه غیر عادلانه داعشی های فرانسوی را بی اساس دانست.

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه (13 اوت) در واکنش به گزارش «آنییس کالامار»، کمیسر سازمان ملل متحد، درباره صدور احکام اعدام در حق تروریست های داعشی دارای تابعیت فرانسوی، اظهارات کالامار را مبتنی بر «حدس» دانست.

در مطلب وزارت امور خارجه در این باره آمده که موضع فرانسه درباره شهروندان بالغ فرانسوی اعم از زن و مرد که در کنار تروریست های داعش جنگیده اند ثابت است و معتقد است که این افراد باید در نزدیک ترین مکان به مناطق ارتکاب جرم محاکمه شوند.

این بیانیه افزوده که فرانسه به حاکمیت ارضی و استقلال عراق احترام می گذارد و مطالب مطرح شده در گزارش خانم کالامار «ناموثق و صرفا مبتنی بر حدسیات وی است».

پیش از این کمیسر سازمان ملل در گزارش خود گفته بود که دستگاه قضایی عراق گرفتار مشکلات ساختاری بسیار بزرگی است و در آن احکام اعدام برای کسانی صادر می شود که عضویتشان در داعش اثبات نشده است.

منبع
وزارت امور خارجه فرانسه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا