سیاسی

وزیر خارجه اسرائیل عید قربان را به همتای بحرینی خود تبریک گفت

وزیر امور خارجه اسرائیل عید قربان را به همتای بحرینی خود تبریک گفت.

میدل ایست نیوز: «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه اسرائیل به مناسبت عید قربان به «خالد بن احمد آل خلیفه»،همتای بحرینی خود تبریک گفته و اعلام کرد امیدوار است به زودی وی را ببیند.

کاتس در توییتی که به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر و تصویر خود را در کنار وزیر خارجه بحرین ضمیمه آن کرده، نوشته است: «دوست من خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین، دوست دارم عید مبارک قربان را به شما و ملت بحرین تبریک بگویم، امیدوارم این میراث فرزندان ابراهیم که ما نیز با شما در آن شریک هستیم منجر به صلح و برادری میان دو ملت و همکاری میان دو کشور شود. امیدوارم به زودی بار دیگر شما را ببینم.»

وزیر امور خارجه بحرین پیشتر در سفر به ایالات متحده امریکا با همتای اسرائیلی خود در واشنگتن دیدار کرده بود.

در همین رابطه، «باراک رافید»، تحلیلگر امور سیاسی در گفت‌وگو با کانال 13 اسرائیل تصریح کرد: «دیدار کاتس با آل خلیفه از این جهت اهمیت دارد که مقامات اسرائیلی اخیرا دیدارهایی با همتایان خلیجی خود برگزار کرده اند اما هیچ یک از طرفین، این دیدارها را رسانه‌ای نکرده اند، از این رو انتشار تصویر مشترک وزرای خارجه اسرائیل و بحرین در کنار هم، از خود دیدارها اهمیت بیشتری دارد. منامه و تل آویو مناسبات رسمی با یکدیگر ندارند اما این دو در عمل روابط گرمی باهم دارند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا