سرخط خبرها

حضور گسترده جنگنده های عربستانی در آسمان عدن

نیروهای «کمربند امنیتی» اعلام کرده اند که به هیچ وجه حاضر به خارج شدن از شهر عدن نیستند.

میدل ایست نیوز: منابع محلی از حضور گسترده جنگنده های عربستانی در ارتفاع پایین در آسمان عدن خبر داده اند.

به گفته منابع نزدیک به دولت مورد حمایت عربستان در عدن، حضور این هواپیماها ساعاتی پس از پایان مهلت تعیین شده ازجانب عربستان برای نیروهای «شورای انتقالی جنوب» و نیروهای معروف به «کمربند امنیتی» برای عقب نشینی از مواضعشان در عدن آغاز شده است.

این منابع تأکید کرده اند که هواپیماهای عربستانی با پرتاب منور بر فراز مقر حضور نیروهای کمربند امنیتی خواستار عقب نشینی آنها از منطقه شده و تهدید کرده اند که منطقه را بمباران خواهند کرد.

همزمان تیپ پنجم نیروهای «کمربند امنیتی» با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عربستان در آغاز خواستار عقب نشینی از منطقه کاخ حکومتی شد اما بعد از عقب نشینی این نیروها، خواستار خروج آنها از عدن شده «و چنین چیزی امکان ندارد».

در این بیانیه تأکید شده که «متأسفانه آنها ما را تهدید به بمباران کردند و در حال حاضر (ساعت 3 صبح به وقت محلی) هواپیماهای عربستان در حال پرتاب منور بر فراز ما هستند».

این نیروها تأکید کرده اند که هرگونه حمله به آنها باعث می شود که «جنوب یمن به یک توده مشتعل تبدیل شود که ته مانده صلح و ثبات یمن را در خود به آتش بکشد و بی تردید عربستان هم از آن در امان نخواهد بود».

پیش از این عربستان سعودی با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که همه نیروهای نظامی مستقر در یمن عقب نشینی  به مواضع خود در پیش از درگیری ها را آغاز کرده اند.

عربستان سعودی: آغاز عقب نشینی همه نیروهای نظامی از عدن

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا