سرخط خبرها

عربستان سعودی: آغاز عقب نشینی همه نیروهای نظامی از عدن

ائتلاف بین المللی جنگ در عربستان سعودی اعلام کرد که همه نیروهای نظامی در عدن برای عقب نشینی در عدن پاسخ مثبت داده اند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف جنگ در یمن اعلام کرد که یگان های شورای انتقالی جنوب و نیروهای کمربند امنیتی در عدن به درخواست این ائتلاف با عقب نشینی از عدن به مواضع سابق خود  برگشته اند.

در بیانیه این ائتلاف که به سرکردگی عربستان سعودی برای جنگ در یمن تشکیل شده آمده که «در پی فراخوان همه گروه ها به اولویت دادن به منافع ملی و همکاری با «دولت مشروع یمن» برای عبور از این مرحله حساس و فراخوان نیروهای ائتلاف به آتش بس فوری در عدن از ساعت 1 بامداد شنبه» همه نیروهای یمنی به این فراخوان پاسخ مثبت داده اند.

در این بیانیه از همکاری «دولت مشروع یمن» و «شورای انتقالی» با «فراخوان عربستان سعودی و امارات متحده عربی» برای آتش بس و اولویت دادن به منافع ملت یمن و خودداری از تعرض به اموال عمومی و خصوصی تشکر شده است.

این بیانیه افزوده که عقب نشینی نیروهای نظامی از عدن به مواضع سابقشان و تحویل دادن مراکز دولتی زیر نظر ائتلاف آغاز شده است.

این بیانیه از همه خواسته که آرامش را حفظ و از اظهارات تنش زای رسانه ای خودداری کنند و «برای پایان دادن به کودتای حوثی و پروژه ویرانگر ایران در یمن» دست به دست هم دهند و فرصت را از «گروه های تروریستی مانند شبه نظامیان حوثی و القاعده» بگیرند.

هفته گذشته نیروهای شورای انتقالی جنوب با حمله به مواضع دولت مورد حمایت عربستان سعودی در پایتخت موقت این دولت در عدن کنترل این شهر را به دست گرفتند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا