سیاسی

یک عضو سائرون توضیح داد: علل نارضایتی «صدر» از «عادل عبدالمهدی»

یک عضو سائرون تأکید کرد که تفاهماتی میان سائرون و نصر و جریان حکمت ملی و ائتلاف دولت قانون برای تشکیل ائتلاف اکثریت ایجاد شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع درون ائتلاف سائرون تأکید کرد که این ائتلاف از عملکرد نخست وزیر عراق و کشیده شدن کامل او به سمت جناح وابسته به ایران ناراضی است، ضمن اینکه در پرونده خدمات هم چندان پیشرفتی دیده نمی شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود به روزنامه عراقی «المدی» گفت که مشکل از زمانی شروع شد که «عادل عبدالمهدی» بسیاری از چهره های نزدیک به حشد الشعبی را به عنوان بازرس در بسیاری از ادارات دولت منصوب کرد.

او گفت که گروه های مسلح حشد الشعبی در خیابان های بغداد در آزادی کامل تردد می کنند، به هیچ کس پاسخگو نیستند و حتی کسانی را بازداشت می کنند. آنها حتی کارشان به حمله کلامی به ارتش عراق هم کشیده شده است.

این منبع سکوت نخست وزیر را عامل اصلی این مشکل دانست.

به گفته این منبع پیام توئیتری اخیر «سید مقتدی صدر» عملا چراغ سبز وی به ائتلاف سائرون برای کشاندن عبدالمهدی به مجلس یا حتی استیضاح او بوده است.

وی افزود که درصورتی که نخست وزیر عراق به توصیه های صدر توجهی نشان ندهد صدر مخالفتی با برکناری او ندارد.

این منبع همچنین از وجود تفاهماتی میان ائتلاف سائرون و ائتلاف های نصر (حیدر العبادی) و جریان حکمت ملی (سید عمار الحکیم) و چند تشکل اهل سنت برای تشکیل فراکسیون اکثریت خبر داد و گفت که ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی) هم آماده پیوستن به این ائتلاف است.

این منبع افزوده که مرجعیت هم پس از ماجرای حمله به رئیس دیوان وقف شیعه و خودداری نخست وزیر از برخورد قاطع با عاملان این حمله، به اندازه قبل، از عبدالمهدی حمایت نمی کند.

به گفته این منبع ائتلاف سائرون منتظر واکنش عبدالمهدی به نامه صدر و نحوه تعامل وی با این مطالبات است.

وی تاکید کرد که این نامه را می توان آخرین تلاش صدر برای واداشتن نخست وزیر به قاطعیت دربرابر این گروه ها دانست.

وی افزود که شورای عالی مبارزه با فساد هم در عمل کار چندانی نکرده است.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا