سیاسی

نامه محرمانه دستگاه اطلاعاتی عراق درباره تلاش‌های اسرائیل برای تخریب نمایندگان پارلمان+سند

دستگاه اطلاعات ملی عراق طی گزارشی محرمانه از برنامه‌های اسرائیل برای تخریب و هدف‌گیری نمایندگان پارلمان عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: دستگاه اطلاعات ملی عراق طی گزارشی بسیار محرمانه و شخصی از برنامه‌های اسرائیل برای تخریب و هدف‌گیری نمایندگان پارلمان عراق خبر داد.

در نامه محرمانه دستگاه اطلاعاتی عراق به هیات رئیسه پارلمان این کشور آمده است:

1.از اوایل امسال، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال شده و خواستار عادی‌سازی روابط و برقراری صلح و دوستی با اسرائیل شده است که از مهم‌ترین این سایت‌ها می توان به اسرائیل به لهجه عراقی و اسرائیل به عربی اشاره کرد.

2. در تاریخ 7/1/2019 ایدن کوهن، نویسنده اسرائیلی، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت که نمایندگان کنونی و سابق پارلمان عراق و یا نمایندگان آنها از جمله احمد الجبوری، احمد الجربا، عبدالرحیم الشمری، خالد المفرجی و عالیه نصیف به صورت مخفیانه به اسرائیل سفر کرده اند. (وزارت امور خارجه اسرائیل در اطلاعاتی که به بیرون درز پیدا کرده، نوشته کوهن را مایه شکل‌گیری جنجال رسانه‌ای گسترده دانسته است.)

3.اقدامات اطلاعاتی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه اطلاعات ملی عراق نشان می دهد که صفحه اسرائیل به عربی از سوی یوناتن جونین، رئیس بخش رسانه‌ای عربی وزارت امور خارجه اسرائیل و همکاری 16 تن دیگر در تل‌آویو و عنصری اطلاعاتی در گواتمالا که همگی آنها اسرائیلی هستند، مدیریت می شود، گرچه این افراد ادعا می کنند شهروندان عراق هستند. همچنین شبکه دیگری موسوم به ینابیع الامل (چشمه‌های امید) که مقر آن در شهر بیت القدس است، به همین ترتیب فعالیت می کند. مضافا اینکه شبکه دیگری در فیلیپین وجود دارد که به همین منوال به فعالیت‌های فتنه‌افکنانه در عراق مشغول است.

4. پیگیری اطلاعاتی انجام شده درخصوص موضوع مذکور، هیچ یک از اتهامات تل‌آویو به نمایندگان نام‌برده عراقی درباره سفر به اسرائیل را تایید و اثبات نمی کند و آنچه در قالب اطلاعات به بیرون درز شده مطرح می شود همگی در راستای جنگ روانی اسرائیل جای می گیرد که هدف آن ایجاد تنش، ناآرامی و اختلاف و تفرقه طائفی در جامعه عراق و ایجاد شبهه و تردید در ذهن شهروندان عراقی نسبت به مسئولان پارلمانی است.

5. پیش‌بینی می شود حملات مشابهی در آینده علیه نمایندگان پارلمان صورت پذیرد. در این میان رئیس پارلمان یا یکی از معاونان وی می تواند با روشنگری‌های ساده و گذرا و کاستن از ارزش شایعات مذکور، فرصت اختلاف‌افکنی و جنگ روانی که اسرائیل برای تحقق آن تلاش می کند، نقش بر آب کنند.

همچنین بخوانید

تحلیلگر اسرائیلی، اسامی نمایندگان پارلمان عراق را که به اسرائیل سفر کرده اند منتشر کرد

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا