سیاسی

«ظریف»: از طریق کویت به عربستان پیغام دادیم که آماده مذاکره ایم

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که کشورش در هر زمانی آماده مذاکره با ریاض درباره مسائل منطقه است.

میدل ایست نیوز: «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، در سفر به سوئد و در جمع ایرانیان مقیم این کشور بر «آمادگی کامل تهران برای شروع گفت وگو ها با ریاض» درباره مسائل منطقه ای تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در بخشی از سخنان خود در جمع ایرانیان مقیم سوئد تصریح می کند که «زمانی که در کویت بودم به کویتی ها گفتم همین فردا عربستان آمادگی داشته باشد با ما گفت‌و‌گو را شروع کند، حاضریم.»

او در بخش دیگری از سخنانش ازشک و تردید عربستان برای جدی گرفتن پیشنهاد مذاکرات و نیز ابهام در خصوص نقش ظریف در تصمیم گیری ها سخن گفته است.

ظریف گفته: «حرف های عجیب و غریبی می زنند. سعودی ها می گویند ظریف کاره ای نیست و مشکل ما با سردار سلیمانی است، برای اینکه بدانید دروغ می گویند. وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم راجع به یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می کنید به قول خودتان من ماله کش اعظم هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند.»

ظریف که به تازگی در فهرست تحریم های واشنگتن قرار گرفته پیش از سوئد به فنلاند سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و در باره روابط دوجانبه و نیز مسائل مرتبط با برجام و تعهد اروپایی ها به این توافق بین المللی گفتگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران سپس در دومین مرحله از سفر دوره ای خود وارد سوئد شد و روز سه شنبه با همتای سوئدی خود در استکهلم دیدار و گفتگو کرد. مجمد جواد ظریف قرار است پس از سوئد به نروژ و فرانسه سفر کند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا