سرخط خبرها

ارتش سوریه پس از 7 سال وارد استان حماه شد/ اعتراض ترکیه به پیش روی سوریه در ادلب

منابع سوری خبر دادند که ارتش این کشور کنترل بخش هایی از مناطق شمال غرب سوریه را به دست گرفته است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که ارتش این کشور بخشی از مناطق شمال غربی سوریه را که از ابتدای جنگ داخلی سوریه در تصرف مخالفان مسلح بود، پس گرفتند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز تایید کرد که نیروهای نظامی صبح امروز پیشروی‌هایی به سمت مناطق حاشیه‌ای استان حماه داشتند. این نیروها، شورشیان و پایگاه نظامی ترکیه در این منطقه را محاصره کردند.

این شهر از سال ۲۰۱۲ در تصرف نیروهای مخالف دولت سوریه بود. این نهاد حقوق بشری همچنین اعلام کرد که پایگاه دیده‌بانی ترکیه که در نزدیکی شهر مورک قرار دارد هم اکنون تحت محاصره است.

نیروهای دولتی یکشنبه گذشته نیز موفق شدند شهر خان شیخون را که از سال ۲۰۱۴ در اختیار شورشیان بود، پس بگیرند.

نیروهای ارتش سوریه، روز چهارشنبه گذشته نیز به یک پست نظامیان ترکیه در استان ادلب تیراندازی کردند. طبق گزارش‌های تایید شده، این درگیری در نزدیکی شهر معره النعمان در شمال خان شیخون روی داده است.

طبق این گزارش، هواپیماهای ارتش سوریه پست هشتم دیده‌بانی نیروهای ناظر ترکیه را با «سلاح‌های سنگین خودکار» مورد حمله قرار داده اند.

همزمان با این تحولات، «رجب طیب اردوغان» در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» تأکید کرد که حملات سوریه به ادلب به تلاش ها برای یافتن راه حل سیاسی ضربه می زند.

او این حملات را تهدیدی جدی برای امنیت ملی ترکیه دانست.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان روز سه شنبه (27 اوت) به مسکو خواهد رفت.

منبع
ساناسی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا