سرخط خبرها

معاریو مدعی شد: عربستان و امارات «ترامپ» را از حمله به ایران منصرف کردند

روزنامه «معاریو» به نقل از منابع بلندپایه دیپلماتیک مدعی شد که امارات و عربستان «ترامپ» را از حمله به ایران منصرف کردند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «معاریو» به نقل از چند دیپلمات بلندپایه خبر داد که عربستان و امارات در ژوئن گذشته از دولت امریکا خواسته اند که از حمله نظامی علیه خودداری کند.

روزنامه «القدس العربی» با پوشش گزارشی از روزنامه «معاریو» نوشته «بن کاسپت»، دبیر روزنامه اسرائیلی «معاریو»، به نقل از چند منبع دیپلماتیک تأکید کرد که «مقاماتی در دستگاه های اطلاعاتی چند کشور خلیج که ظاهرا منظور از آن امارات و عربستان است با عجله خود را به واشنگتن رساندند تا از امریکا بخواهند که تنش را متوقف کند».

این گزارش تأکید کرده که اسرائیل نیز در انتقال پیغام این کشورهای عربی به امریکا نقش داشته است و افزوده که ترامپ تصمیم خود را برای حمله به ایران گرفته بود، اما در لحظه آخر به علت همین پیغام ها از نظرش منصرف شد.

براساس این گزارش، این کشورها نگران واکنش شدید ایران در منطقه بودند تا «در برابر حمله محدود امریکا مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی نشوند».

در ماه ژوئن گذشته رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که 10 دقیقه پیش از اجرای عملیات حمله به برخی مواضع درون ایران در واکنش به سقوط پهپاد امریکایی، از این حمله منصرف شده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا