سرخط خبرها

«جبران باسیل»: تلاش می کنیم درگیری میان ایران و عربستان رخ ندهد

وزیر امور خارجه لبنان تأکید کرد که کشورش تلاش می کند که درگیری میان ایران و عربستان رخ ندهد.

میدل ایست نیوز: «جبران باسیل»، وزیر خارجه لبنان گفت که هیچ کشوری در منطقه به اندازه لبنان متاثر از تبعات جنگ سوریه، مناقشه و درگیری‌های نیابتی ایران و عربستان نبوده است.

وزیر خارجه لبنان در گفت وگو با «یورونیوز» با اشاره به اینکه تعداد زیادی از سوری‌های مهاجر در این کشور حضور دارند، افزود: «ما در هر کیلومتر مربع حدود ۲۰۰ مهاجر و پناهنده سوری داریم که رکوردی در تاریخ بشر محسوب می‌شود. ما مهمان نوازی خود را ثابت کردیم و خواهان این هستیم که این پناهندگان با احترام به کشورشان بازگردند، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم ساخت و سازهای غیرقانونی در کشورمان انجام شود.»

وزیر خارجه لبنان همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی شدیدی که این کشور با آن رو‌به‌رو است افزود: «ما اصلاحاتی را در بودجه سال ۲۰۱۹ اعمال کردیم و تلاش کردیم تا کسری بودجه خود را کاهش دهیم. از سوی دیگر ما کسری تجاری عظیمی داریم که در صددیم آن را با اعمال طرح اقتصادی مکنزی، کاهش واردات و افزایش صادرات کاهش دهیم و چرخه‌ای از رشد اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم.»

باسیل که رهبر یکی از بزرگترین احزاب مسیحی و از متحدان حزب‌الله لبنان در این کشور به شمار می‌رود در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص تروریستی خواندن حزب‌الله از سوی آمریکا گفت: «گاهی اوقات محبوبیت هزینه‌های زیادی دارد. حزب‌الله بخش بزرگی از جامعه لبنان است و ما نمی‌توانیم بپذیریم که این گروه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند. برای ما در لبنان این مسئله مهم است که از هرگونه افتادن در دام جنگ و مناقشه پرهیز کنیم.»

وزیر خارجه لبنان با اشاره به موضوع مناقشه ایران و عربستان گفت: «لبنان در هیچ محور درگیری حضور ندارد. لبنان در مکانی جای گرفته که می تواند پلی میان تفاوت‌ها باشد. منافع ما ایجاب می کند تا وارد هیچ درگیری و جنگی نشویم و کشور را در امان نگه داریم. مهمتر این که تلاش می‌کنیم تا شاهد درگیری و مناقشه بین ایران و عربستان نباشیم.»

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا