سیاسی

واکنش‌ها به تجاوز پهپادی اسرائیل به بیروت

نخست وزیر لبنان تعدی دو پهپاد شناسایی اسرائیل در ضاحیه بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه 1701 دانست.

میدل ایست نیوز: «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان سقوط دو پهپاد شناسایی اسرائیل در ضاحیه بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه 1701 دانست.

وی افزود: «به رایزنی و ارتباط با میشل عون رئیس جمهوری و نبیه بری رئیس پارلمان برای مشخص کردن گام‌های آتی لبنان ادامه خواهد داد به ویژه آنکه تجاوز جدید تهدیدی برای ثبات منطقه و تلاش به منظور افزایش تنش به شمار می رود.»

«میشل عون»، رئیس جمهور لبنان نیز تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت را که به وسیله دو پهپاد شناسایی انجام شده، تجاوزی آشکار علیه حاکمیت لبنان و سلامت اراضی این کشور و نیز فصل جدیدی از نقض‌های مستمر اسرائیل توصیف کرد. این تجاوز همچنین دلیل دیگری بر نیت خصمانه اسرائیل و هدف‌گیری ثبات و امنیت لبنان و منطقه به شمار می رود.

در همین راستا، «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان طی دستوری از «امل مدللی»، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد خواست فورا در رابطه با محکومیت نقض خطرناک اسرائیل علیه حاکمیت لبنان، شکایتی را تقدیم شورای سازمان ملل متحد امنیت کند.

«شیخ عبدالامیر قبلان»،رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هم ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل، آن را نقض حاکمیت لبنان توصیف کرد و افزود: «پیامدهای این اقدام مخاطره‌آمیز بر امنیت و ثبات منطقه را به اطلاع شورای امنیت و سازمان ملل خواهیم رساند، مسلم است که اسرائیل با آتش بازی می کند، آتشی که موجب غرق شدن تل‌آویو در جنگی جدید شده و در نهایت به زیان موجودیت این رژیم تمام خواهد شد.»

وی افزود: «تجاوز به لبنان و سوریه به طور همزمان با جشن‌های آزادسازی جرود عرسال و دستاوردهای بزرگ به دست آمده در سوریه علیه تروریسم تکفیری صورت می پذیرد تا بار دیگر نشان دهد که تروریسم صهیونیستی و تکفیری در طرحی استعماری در پی ضربه زدن به محور مقاومت هستند.»

در همین رابطه، جنبش حماس هم در بیانیه‌ای تجاوز آشکار و ظالمانه به لبنان که به طور مکرر از سوی هواپیماهای دشمن صهیونیستی انجام می گیرد را محکوم کرد و افزود: «سقوط پهپاد بمب‌گذاری شده در محله مسکونی واقع در ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به کشته شدن و زخمی شدن شهروندان بی‌گناه شد، اقدامی تجاوزکارانه و تحریک‌آمیز از سوی دشمن غاصب صهیونیستی محسوب می شود.»

جنبش حماس در پایان تاکید کرد که در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی در کنار لبنان خواهد ایستاد.

«محمد عفیف»، مسئول رسانه ای حزب الله لبنان نیز اخبار منتشرشده درباره اینکه حزب الله دو پهپاد اسرائیلی را در بیروت سرنگون کرده بی اساس دانست.

او تأکید کرد که یکی از پهپاد اسرائیلی خودش سرنگون شده بدون آنکه به جایی آسیب برساند و پهپاد دوم انتحاری بوده و خودش منفجر شده و آسیب های جدی به ساختمان دفتر رسانه ای حزب الله در ضاحیه بیروت زده است.

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا