سرخط خبرها

معاون وزیر خارجه ایران: با امریکا هیچ مذاکره ای نداریم

معاون وزیر امور خارجه ایران طرح موضوع مذاکره میان ایران و امریکا را فضاسازی گذرا خواند.

میدل ایست نیوز: معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران هیچ مذاکره‌ای با آمریکا ندارد، گفت که تا آمریکا سیاست خودش مبنی بر فشار حداکثری را تغییر ندهد هیچ مذاکره‌ای بین ایران و امریکا صورت نخواهد گرفت.

«عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، در گفت وگو با یک شبکه محلی تأکید کرد: «ما در اردیبهشت امسال اعلام کردیم که سیاست ایران تغییر یافته و وارد مقاومت فعال شدیم و اینکه هیچ کنشی را دیگر بدون واکنش رها نخواهیم کرد و در حوزه برجام اعلام کردیم تعهدات خود را کاهش می‌دهیم تا تعادلی که در برجام از بین رفته را از طریق کاهش تعهداتمان جبران کنیم».

وی تصریح کرد: «حرف ما کاملا روشن است اینکه انتظار داشته باشند ما به اجرای کامل برجام برگردیم باید تحریم نفتی ایران برداشته شود و درآمد‌های حاصله نیز در دسترس باشد».

او درباره طرح موضوع مذاکره ایران و آمریکا گفت که این موضوع «فضاسازی‌هایی است که صورت می‌گیرد، از نظر ما صورت مسئله کاملا روشن است، مذاکرات ما با اروپایی هاست برای اینکه آن‌ها بتوانند خواسته‌های ما را در برجام تامین کنند».

وی تصریح کرد: «ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم و این را خیلی صریح به همه آن‌ها گفتیم. دلیل ما نیز یک دلیل کاملا منطقی و روشنی است، هیچ کشوری تحت فشار آن هم فشار حداکثری که آمریکا اعمال می‌کند تن به مذاکره نمی‌دهد. اگر وقتی فشار حداکثری وجود دارد، شما به سمت مذاکره بروید در حقیقت مذاکره تسلیم است، مذاکره واقعی نیست».

عراقچی تأکید کرد: «موضع ما کاملا روشن است، اگر بخواهد مذاکره‌ای صورت بگیرد آمریکا باید برگردد به برجام و تحریم‌های خودش را بردارد تا امکان مذاکره مثل سابق که در چارچوب ۱+۵ برای اجرای برجام با آمریکایی‌ها داشتیم، ممکن است در چنین شرایطی به وجود بیاید».

وی  افزود «تا آمریکا سیاست خودش مبنی بر فشار حداکثری را تغییر ندهد، هیچ مذاکره‌ای بین ما و آن‌ها صورت نخواهد گرفت».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا