سیاسی

سید عمار الحکیم: اطلاعات قطعی از حمله خارجی به پایگاه های حشد الشعبی حکایت دارد/از نزدیک شدن ایران و امریکا استقبال می کنیم

الحکیم تأکید کرد که حشد الشعبی باید با حفظ انضباط و اطاعت از فرماندهی کل نیروهای مسلح خود را از خطرات دور نگه دارد.

میدل ایست نیوز: «سیدعمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، تأکید کرد که قدرت نیروهای حشد الشعبی در انضباط و اطاعت آنها از فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است.

الحکیم که در مراسم جریان حکمت ملی عراق به مناسبت آغاز ماه محرم سخن می گفت تأکید کرد که تحقیقات و اطلاعات قطعی نشان‌ می دهد که حمله خارجی به پایگاه های حشد الشعبی رخ داده و از «همه نیروهای ملی» عراق خواست که با درایت و شجاعت و قاطعیت در کنار حاکمیت عراق بایستند و «با تقویت آن امکان تصمیم گیری درست و اجرای آن از سوی دولت را بدهند».

او افزود که حشد الشعبی بخشی از تشکیلات نظامی عراق است و حمله به آن به معنای حمله به امنیت و حاکمیت عراق خواهد بود و تأکید کرد که «اجازه نخواهیم داد که به این نهاد وفادار و فداکار تعرضی شود».

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود که همزمان باید تأکید کرد که قدرت حشد الشعبی در انضباط آن و یکپارچگی در فرماندهی و تصمیم گیری است و افزود که «خطرناک‌ترین اتفاق برای حشد الشعبی آن است که از چارچوب قانون خارج شود».

او افزود که گروه هایی می کوشند عراق را به میدان جنگ تبدیل کنند و تأکید کرد که عراق در مسیر تأمین منافع ملی خود گام برخواهد داشت و هرگز درگیر جنگ های نیابتی نخواهد شد.

او خطاب به اسرائیل و هر گروهی نظیر آن اعلام کرد که عراق امروز به هوش تر از آن است که فریب این تفرقه افکنی ها را بخورد و درگیر «شعارهای پوچ» شود.

الحکیم در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که از «هرگونه نزدیک شدن ایران و امریکا بر پایه های سالم استقبال می کنیم» و این نزدیک شدن را عامل پایان رنج های ملت ایران و دور شدن شبح جنگ از منطقه دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا