سرخط خبرها

40 کشته و 50 زخمی در بمباران هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی یک زندان در یمن

ائتلاف عربستان و امارات یک پایگاه نظامی تابع گروه انصار الله در استان ذمار را هدف حمله هوایی خود قرار داده است.

میدل ایست نیوز: گروه انصار الله (حوثی) از کشته و زخمی شدن ده ها زندانی تابع دولت مورد حمایت عربستان در یک حمله هوایی در استان ذمار (شمال یمن) خبر داد.

ائتلاف عربستان و امارات برای جنگ در یمن اعلام کرد که بامداد امروز (یکشنبه 1 سپتامبر) یک پایگاه نظامی تابع گروه انصار الله در استان ذمار را هدف حمله هوایی خود قرار داده است.

«یوسف الحاضری» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت گروه انصارالله تأکید کرد که این حمله یکی از مراکز نگه داری زندانیان وابسته به دولت «عبدربه منصور هادی» را که مورد حمایت عربستان است هدف قرار داده و در آن 40 تن کشته و بیش از 50 تن زخمی شده اند که حال بسیاری از آنها وخیم است.

الحاضری افزود که ادامه پرواز جنگنده های ائتلاف عربستان بر فراز منطقه باعث شده که رسیدگی به زخمی ها و منتقل کردن اجساد کشته شدگان بسیار دشوار باشد.

او از صلیب سرخ خواست که به سرعت نیروهای امدادی خود را به منطقه اعزام کند و از سازمان ملل متحد نیز خواست که برای توقف پرواز جنگنده ها بر فراز منطقه وارد عمل شود.

شاهدان عینی تأکید کرده اند که صبح امروز جنگنده های ائتلاف عربستان و امارات به دانشکده علوم اجتماعی استان ذمار که حوثی ها از آن به عنوان زندان مخالفانشان استفاده می کنند هدف 8 حمله هوایی قرار گرفته است.

مقامات انصار الله تأکید کرده اند که این زندان مخفیانه نبود و هم نیروهای ائتلاف از وجود آن اطلاع دارند هم صلیب سرخ چند بار از آن بازدید کرده است.

ائتلاف عربستان ضمن اعلام حمله به «یک پایگاه نظامی» حوثی ها تأکید کرده که منطقه هدف قرار گرفته شده «انبار پهپاد» بوده است.

این ائتلاف تأکید کرده که این حمله با قوانین بین المللی و حقوق بشری سازگار بوده و همه تدابیر لازم برای در امان ماندن غیر نظامیان در آن رعایت شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا