سرخط خبرها

بیش از 40 شرکت امنیتی خارجی در عراق فعالیت رسمی دارند

یک مقام آگاه خبر داد که این شرکت ها طی قراردادهای رسمی با دولت عراق فعالیت می کنند و نظارتی شدیدی بر عملکرد آنها اعمال می شود.

میدل ایست نیوز: یک مقام امنیتی عراقی خبر داد که پس از حملات اخیر به پایگاه های حشد الشعبی در عراق، پرونده مسکوت مانده شرکت های امنیتی خارجی که تعدادشان بیش از 40 شرکت است و طی قراردادهایی با دولت عراق همکاری می کنند نیز دوباره محل بحث قرار گرفته است.

این منبع تأکید کرد «عادل عبدالمهدی» بابت فعالیت این شرکت ها تحت فشار شدید شبه نظامیان و نیروهای سیاسی حامی آنها قرار گرفته که خواستار فسخ این قراردادها و واگذاری مسئولیت های آنها به نیروهای داخلی شده اند.

این منبع افزوده که این فشارها بسیار جدی است و دولت سعی می کند آنها را مهار کند چون موضوع به امنیت هیئت های دیپلماتیک خارجی و قراردادهای الزام آور طرفینی مربوط می شود.

یک مقام آگاه دیگر در وزارت کشور عراق نیز تأکید کرد دولت اطلاعات کامل و جزئی از فعالیت های این شرکت های امنیتی خارجی در عراق دارد و تاکنون هیچ تخلفی از این شرکت ها گزارش نشده و نظارت دولت بر آنها بسیار شدید است.

این منبع افزوده که فعالیت بسیاری از شرکت های خارجی و هیئت های دیپلماتیک و وابسته های بازرگانی آنها در عراق منوط به حضور این شرکت هاست و این شرکت ها مورد اعتماد این هیئت ها هستند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا