سرخط خبرها

«ظریف»: ایران آماده امضای معاهده عدم تعرض با کشورهای خلیج است

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که امنیت خلیج با همکاری کشورهای مشرف بر خلیج و نه نزاع آنها تحقق می یابد.

میدل ایست نیوز: «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، از طرح روسیه برای امضای توافق نامه ای جهت تضمین امنیت کشتیرانی در گذرگاه های آبی استقبال کرد.

ظریف که به مسکو سفر کرده امروز (دوشنبه 3 سپتامبر) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سرگی لاوروف» تأکید کرد که ایران آماده امضای معاهده عدم تعرض با کشورهای خلیج است.

وزیر امور خارجه ایران گفت که حضور نیروهای نظامی امریکایی بر تنش ها در منطقه می افزاید و خاطرنشان کرد که امنیت خلیج را با همکاری و نه با نزاع  کشورهای منطقه می توان تأمین کرد.

لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی از کشورهای خلیج خواست که توافق نامه ای برای تضمین امنیت کشتیرانی در گذرگاه های آبی بین المللی امضا کنند.

لاوروف همچنین بر پایبندی روسیه به توافق هسته ای با ایران (برجام) خبر داد و افزود که تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای دیدار رؤسای جمهور ایران و امریکا «برای ایران مفید خواهد بود».

در پرونده سوریه نیز لاوروف ابراز امیدواری کرد که کمیته تدوین قانون اساسی به زودی تشکیل شود و ظریف نیز ضمن تقدیر از نقش روسیه در آرام کردن اوضاع در سوریه، نشست آتی سران ترکیه و روسیه و ایران درباره پرونده سوریه را بسیار مهم دانست.

وزیر امور خارجه ایران در سفر خود به عراق نیز پیشنهاد مذاکرات بدون واسطه میان ایران و کشورهای خلیج را مطرح کرده بود.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا