سرخط خبرهاسیاسی

اربیل حفر چاه‌های جدید نفت در مناطق مورد مناقشه را تکذیب کرد

«عصمت رجب»، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق اخبار دال بر حفر چاه های نفت از سوی اقلیم کردستان در مناطق مورد مناقشه را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «عصمت رجب»، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق نسبت به اخباری دال بر حفر چاه‌های جدید نفت در مناطق مورد مناقشه در استان نینوی از سوی اقلیم کردستان واکنش نشان داد.

عصمت رجب در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «پیش از سال 2014 میلادی اکتشاف و حفر چاه‌های نفت در شماری از مناطق مورد مناقشه نینوا انجام می شد اما پس از اتفاقات 16 اکتبر (ورود نیروهای عراقی به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه) به علت عدم توافق میان دولت فدرال و دولت اقلیم بر سر اداره این مناطق، عملیات حفر چاه متوقف شد.»

وی افزود: «بدون وجود توافق و حل و فصل مشکل مربوط به ماده 140 قانون اساسی، هیچ گونه حفاری در هیچ کدام از مناطق مورد مناقشه نینوی صورت نخواهد گرفت.»

این عضو حزب دموکرات کردستان وجود هر گونه درخواست معامله‌ای برای حفر چاه‌های نفت در استان نینوا در مقابل حفر آن در دیگر مناطق مورد مناقشه را تکذیب کرد.

«عبدالرحمن اللویزی»،نماینده سابق استان نینوی در پارلمان عراق پیشتر در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرده بود مقامات اربیل چاه‌هایی در روستاهای عربی استان نینوا حفر کرده اند و به علت روشن نشدن این اقدامات، با بازگشت اهالی این منطقه به منازلشان مخالفت می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا