سرخط خبرها

اعدام 130 مخالف ولیعهد عربستان از آغاز سال تا کنون

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد که از اول سال جاری میلادی تا کنون 130 تن در عربستان اعدام شده اند که اکثر آنها مخالفان «محمد بن سلمان» بوده اند.

میدل ایست نیوز: سازمان «پروژه مبارزه با اعدام» اعلام کرد که عربستان سعودی از آغاز سال جاری میلادی 130 تن را که اکثر آنها مخالفان «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، بوده اند اعدام کرده است.

در گزارش این سازمان که همزمان با نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو منتشر شده آمده که از آغاز سال جاری میلادی 130 نفر در عربستان اعدام شده اند که 6 تن از آنها در زمان بازداشت کودک بودهاند.

این گزارش تأکید کرده که اکثر اعدام شدگان از مخالفان ولیعهد عربستان و منتقدان سیاست های وی یا مدافعان حقوق بشر در عربستان بوده اند.

«هلنا کندی»، وکیل دادگاه جنایی بین الملل، نیز پیش تر تأکید کرده بود که 37 مخالف حکومت عربستان که اکثر آنها از شیعیان منطقه شرقی عربستان بوده اند یکجا اعدام شده اند.

«سازمان عربی حقوق بشر» در ماه ژوئن گذشته کمپینی تبلیغاتی در روزنامه های جهان مانند گاردین، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز برای مبارزه با محکومیت اعدام در عربستان و آغاز تحقیقات بین المللی درباره اعدام های انجام شده در این کشور آغاز کرد.

این سازمان اعلام کرد که از زمان به قدرت رسیدن ملک «سلمان بن عبدالعزیز» در 23 ژانویه 2015 در عربستان تا ژوئن 2019 در عربستان سعودی 709 نفر اعدام شده اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا