سرخط خبرهاسیاسی

عراق ادعای حمله به آرامکو از خاک این کشور را تکذیب کرد

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای ادعای حملات پهپادی به تأسیسات آرامکو از مبدأ این کشور را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز:دولت عراق امروز یکشنبه استفاده از خاک این کشور برای حمله به تاسیسات نفتی عربستان به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین را تکذیب و تاکید کرد این کشور به ممانعت از بکارگیری اراضی خود برای تجاوز به «همسایگان، برادران و دوستان» پایبند است.

در بیانیه صادره از دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق آمده است که عراق اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر به کارگیری خاک این کشور برای حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان را تکذیب می کند.

در همین رابطه، دولت عراق با تاکید به پایبندی به قانون اساسی این کشور در ممانعت از بکارگیری اراضی عراق برای تجاوز به کشورهای همسایه، برادر و دوست، عنوان کرد: «عراق با همه کسانی که تلاش دارند قانون اساسی را نقض کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد و در همین رابطه، کمیته‌ای از نهادهای عراقی ذیربط برای پیگیری اطلاعات مرتبط و رخدادهای تازه تشکیل داده است.

عراق همچنین از همه طرف‌ها خواست تا حملات متقابل را متوقف کنند تا از وقوع خسارت‌های بزرگ جانی و مادی به تاسیسات اجتناب شود.

بغداد در ادامه با تاکید بر اهتمام فراوان نسبت به پیگیری تحولات مذکور، نسبت به افزایش تنش و در پیش گرفتن راهکارهای نظامی که موجب پیچیده‌تر شدن وضعیت سیاسی و انسانی می شود و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تهدید قرار می دهد، ابراز نگرانی کرد.

دولت عراق در پایان ضمن درخواست از همگان برای در پیش گرفتن راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن و حمایت از جان غیرنظامیان و حفظ امنیت کشورهای برادر، از کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه خواست به مسئولیت انسانی، اخلاقی خود عمل کرده و راهکاری برای پایان دادن به این جنگ که به سود هیچکس نیست، ارائه دهند، جنگی که تنها موجب خسارت‌های بشری عظیم و نابودی زیرساخت‌های حیاتی می شود.

شبکه سی ان ان امریکا پیشتر گزارش داده بود که حمله انجام شده به دو پالایشگاه متعلق به شرکت آرامکو عربستان که انصارالله یمن مسئولیت آن را برعهده گرفت، از داخل خاک عراق صورت گرفته است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا نیز با انتشار توییتی عنوان کرد هیچ گونه ادله و مستنداتی مبنی بر اینکه حملات مذکور به تاسیسات نفتی عربستان از یمن صورت گرفته باشد، وجود ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا