سرخط خبرها

پنتاگون در حال آماده کردن گزارش معرفی عامل حمله به آرامکو

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که گزارشی حاوی شواهد و مدارک مربوط به عوامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان را منتشر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع آمریکا مشغول آماده کردن گزارشی برای عموم است که در آن مدارک و شواهد مرتبط با حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نشان داده شود.

یک مقام رسمی پنتاگون روز سه‌شنبه گفت این گزارش که مربوط به معرفی مقصر حمله‌های روز شنبه در عربستان سعودی است، ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است منتشر شود.

این مقام رسمی حاضر نشد گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز در مورد مبدأ این حمله‌ها را تایید یا تکذیب کند. یک منبع به سی‌بی‌اس گفته بود مبدأ حمله‌ها به عربستان سعودی، جنوب ایران بوده است.

یک مقام رسمی دیگر دولت آمریکا گفته مبدأ حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، در جنوب غربی ایران بوده است.

روز شنبه اعلام شد که تاسیسات «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت نفت دولتی «آرامکو» در شرق عربستان هدف حمله قرار گرفته‌‌اند.

یکشنبه شب، دولت آمریکا چند تصویر ماهواره‌‌ای را منتشر کرد که به گفته مقامات رسمی نشان می‌دهد دست‌‌‌کم ۱۹ نقطه هدف حمله به دو تاسیسات نفتی عربستان سعودی قرار گرفته‌‌اند. این تصاویر از جمله خسارت به تاسیسات بقیق را، که قلب اصلی تولید نفت خام پادشاهی عربستان محسوب می‌شود، نشان می‌دهد.

ساعاتی پیش عربستان سعودی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی با نشان دادن بقایای موشک ها و پهپادهایی مدعی شد که این سلاح ها مربوط به ایران بوده است.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا