سرخط خبرها

مایک پمپئو در ابوظبی: ایالات متحده به دنبال راه حلی «صلح‌آمیز» است

وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرد که با هدف دستیابی به صلح و راه حل صلح آمیز به منطقه سفر کرده است.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه در ابوظبی اعلام کرد که پس از حملات شنبۀ گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، واشنگتن به دنبال «راه حلی صلح‌آمیز» است.

او که در ادامۀ سفرش به منطقه خلیج فارس برای گفت وگو با متحدان آمریکا وارد امارات عربی متحده شده است، پس از دیدار با «محمد بن زاید»، ولیعهد این کشور اعلام کرد که کشورش در حال ایجاد ائتلافی با هدف مهار ایران پس از این حملات است؛ با این وجود همواره از راه حلی صلح‌آمیز حمایت کرده است.

او با اشاره به سخنان جدید محمد جواد ظریف گفت: «ما همچنان در تلاشیم تا این ائتلاف را بر پایه اقدام دیپلماتیک بنا کنیم. آن هم در حالی که وزیر امور خارجه ایران همه را به یک جنگ تمار عیار و نبرد تا آخرین آمریکایی تهدید می‌کند. ما اینجا هستیم تا ائتلافی با هدف رسیدن به صلح تشکیل دهیم.»

ظریف در گفت وگو با خبرگزاری سی ان ان آمریکا هشدار داده بود که هر حمله‌ای از سوی آمریکا یا عربستان سعودی علیه مواضع ایران «جنگی تمام عیار» را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، وزیر خارجه آمریکا که پیش‌تر اعلام کرده بود حمله به تاسیسات نفتی در بقیق و خریص یک «عمل جنگی» از سوی ایران بوده، مقابل خبرنگاران از «اجماع» کشورهای حاشیه خلیج فارس بر مسئولیت ایران خبر داد.

او اعلام کرد که قرار است تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع شود با این هدف که ایران را از داشتن توانایی کنترل بر حزب الله لبنان، شبه نظامیان شیعه در عراق و توسعۀ برنامه‌های موشکی باز دارد.

پمپئو گفت: «ما برای ایجاد ائتلافی با هدف دستیابی به صلح و راه حل صلح آمیز اینجا هستیم» و ابراز امیدواری کرد که ایران نیز به اوضاع به همین شکل بنگرد.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا