سرخط خبرها

اظهارات سخنگوی عتبه حسینی درباره نتایج تحقیقات اولیه حادثه عاشورا و درآمدهای عتبه

سخنگوی عتبه حسینی تأکید کرد که حادثه عاشورا نتیجه به زمین خوردن دو نفر از عزاداران در ازدحام جمعیت کنار یکی از درهای حرم بوده است.

میدل ایست نیوز: «افضل الشامی»، سخنگوی رسمی عتبه حسینی، خبر داد که نتایج اولیه درباره حادثه روز عاشورا نشان می دهد که دو حادثه با فاصله 13 دقیقه در یک مکان رخ داده است.

او گفت که در حادثه اول که ساعت 12:56 رخ داده یک فرد در حین دویدن در کنار باب الرجاء در حرم امام حسین(ع) به زمین افتاده و باعث تصادم عده زیادی از مردم شده و در حادثه دوم در ساعت 1:09 داده نیز حادثه مشابهی رخ داده است.

به گفته الشامی، این حادثه نتیجه ازدحام جمعیت بوده و افزود که تا 45 دقیقه بعد از این حوادث مراسم عزاداری بدون مشکل ادامه یافت.

او افزود که هیئتی از عتبه حسینی بعد از این حادثه با نخست وزیر عراق دیدار کرد و وی را در جریان سیر تحقیقات قرار داد.

الشامی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که متولی شرعی عتبات را مرجعیت تعیین می کند و متولی عتبات سمت دولتی ندارد.

او افزود که طبق قانون متولی عتبات حق سرمایه گذاری درآمدهای عتبه را در آنچه صلاح می بیند دارد و افزود که اموال عتبه حسینی و عتبه عباسی به صورت شفاف در پروژه های عمرانی که مصارف عمومی دارد سرمایه گذاری شده است و تا کنون 14 هزار شغل ایجاد کرده است.

وی گزارش شبکه الحره درباره فساد در اداره عتبات را بی سند و مبتنی بر اظهارات شفاهی دانست و گفت که مدیریت عتبه آماده تنویر افکار عمومی درباره پروژه های مالی اش است.

وی تأکید کرد که گردان «علی اکبر» که ریاست آن را یکی از اعضای هیئت مدیره عتبات برعهده دارد تابع نیروهای حشد الشعبی است و از فرماندهی کل نیروهای مسلح دستور می گیرد.

الشامی همچنین خبر داد که متن خطبه دوم نماز جمعه کربلا که توسط نماینده مرجعیت عالی شیعه در کربلا قرائت می شود زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی تهیه می شود.

منبع
السیاسة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا