سرخط خبرهاسیاسی

جنبش ابدال عراق: برخی از حملات پهپادی به مواضع الحشد الشعبی از پایگاه‌های امریکایی و سفارتخانه این کشور انجام شده است

«کمال الحسناوی»، معاون دبیرکل جنبش ابدال عراق از اماکنی که هواپیماهای بدون سرنشین از آنجا برخاسته و مقرهای حشدالشعبی را در داخل اراضی عراق بمباران کردند، پرده برداشت.

میدل ایست نیوز: «کمال الحسناوی»، معاون دبیرکل جنبش ابدال عراق از اماکنی که هواپیماهای بدون سرنشین از آنجا برخاسته و مقرهای الحشد الشعبی را در داخل اراضی عراق بمباران کردند، پرده برداشت.

الحسناوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: «بر اساس اطلاعات موثق، پهپادهایی که مقرهای الحشد الشعبی را بمباران کردند از پایگاه‌ها و مقرهای نیروهای امریکایی موجود در خاک عراق برخاسته اند.»

وی افزود: «احتمالا یکی از این عملیات‌های هوایی از سفارت ایالات متحده امریکا در مرکز بغداد برخاسته است، نتایج تحقیقاتی که به زودی از سوی دولت عراق اعلام خواهد شد، همه این موارد را روشن خواهد کرد.»

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر سلسله انفجارهایی در انبارهای مهمات گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی روی داد که برخی انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفته و از همکاری اطلاعاتی و هماهنگی واشنگتن و تل‌آویو در حملات مذکور سخن گفتند.

برخی مقامات اسرائیلی پیشتر طی اظهاراتی اعلام کردند هدف از بمباران مواضع الحشد الشعبی جلوگیری از رسیدن محموله‌های موشک ساخت ایران به سوریه و لبنان بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا